آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1399 - 5:59   |   کد مطلب: 38196
مسئول قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان با بیان اینکه رفع حوائج مردم، جایگاهی معنوی مؤمنان را ارتقاء می بخشد، گفت: کمک برای رفع نیاز نیازمندان از تأکیدات رهبر انقلاب به ویژه در روزگار کرونایی است و دستور به همدلی و رزمایش مواسات مطرح شده از سوی ایشان، فرصت مغتنمی برای درخشیدن در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ قرارگاه های جهادی امام حسن مجتبی(ع) به منظور لبیک به ندای رهبر انقلاب با رویکرد برگزاری رزمایش گسترده مواسات و همدلی در قالب طرح کمک مؤمنانه از نیمه شعبان در سراسر کشور به همت ائمه جمعه، سپاه و بسیج و خیران تشکیل شده است.

در تویسرکان نیز این مهم محقق شده و تاکنون نزدیک به سه هزار خانواده از بسته های معیشتی و یا بهداشتی به ویژه در ماه مبارک رمضان بهره مند شده اند.

*رسیدگی به فقرا در اسلام جایگاه والایی دارد

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان و مسئول قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان با اشاره به آثار، ثواب و برکات کمک به نیازمندان و فقرا به ویژه در رمضان، گفت: یکی از دعاهایی که مستحب است و سفارش شده بعد از هر نماز در ماه مبارک رمضان بخوانیم دعای «اللهم اغن کل فقیر؛ خدایا همه فقرا را بی نیاز کن» است.

وی اظهار کرد: این دعا نشان می دهد که  مسئله رسیدگی به فقرا و نیازمندان بسیار مهم و ارزشمند است، تا جایی که از امام علی (ع) نقل شده؛ محبوترین مؤمنان نزد خداوند متعال کسی است که فقیری را کمک کند، به دادش برسد و نیازش را مرتفع کند تا از فقر خلاصی یابد و هرچه بیشتر بهتر.

*رفع حوائج مردم، جایگاهی معنوی مؤمنان را ارتقاء می بخشد

مسئول قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان افزود: نقل شده که آیت الله بروجردی در عالم معنا جمعی از عالمان را گرد نبی مکرم (ص) می بیند و اما آن کسی مقرب تر به پیامبر اعظم(ص) نشسته، به نظر جزء علما نبوده است، سوال می شود که آن شخص کیست که این گونه در کار رسئل خدا نشسته  و چنان جایگاهی عالی نصیبش شده است، در پاسخ گفته می شود که او برای رفع حوائج مردم بیشتر تلاش کرده است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: بنابراین رفع حوائج مردم به ویژه در این روزهای کرونایی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این بیماری منحوس بر معیشت بسیاری از مردم تأثیر منفی گذاشته که با همدلی و کمک به خانواده های محروم می توان حرکتی با برکت در مسیر رضایت الهی برداشت. 

وی عنوان کرد: کمک برای رفع نیاز نیازمندان از تأکیدات رهبر انقلاب است و این دستور به همدلی و رزمایش مواسات که ایشان مطرح کردند، فرصت مغتنمی است که تمام توان خود را برای رضایت خدا در کمک رسانی به محرومان بگذاریم و در این عرصه بدرخشیم.

زنگنه 

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان