آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1399 - 14:33   |   کد مطلب: 38287
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه رمز اصلی درک شب قدر علوی شدن و توسل به اولاد آن امام بزرگوار است، گفت: از این رو در امتداد علوی شدن برای درک شب، افزایش محبت به امام زمان(عج) و اضطرار نسبت به ظهور امام زمان(عج) یک اصل است.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع)، گفت: در روایات آمده که خداوند از میان روزها جمعه را برگزیده و صلوات در این روز پاداش و اجر بسیار دارد و از میان شب ها، شب قدر را برگزیده است.

وی با بیان اینکه امسال شب و روز جمعه در بهترین ماه یعنی در ماه خدا، همزمان با سالروز شهادت امام اول شیعیان، است، اظهار کرد: از سویی هم در روایت بسیار گفته شده محافل و مجالس خود را با ذکر امام علی(ع) زینت ببخشید، چرا که خداوند متعال از بین انبیا، رسول خود حضرت محمد مصطفی(ص) را برتر و از ایشان نیز امام علی(ع) را برگزیده است.

امام جمعه تویسرکان افزود: در روایاتی از نبی مکرم اسلام(ص) درباره جایگاه امیرالمؤمنین(ع) آمده که" اگر تمام درختان قلم،  دریاها مرکب و همه جنیان شمارشگر و همه انسان ها نگارشگر باشند قادر به شمارش فضائل علی ابن ابی طالب(ع) نخواهند بود."

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه قدر یعنی امام علی(ع) و ذکری بالاتر از ذکر این امام همام در شب های قدر و این روزها نیست، تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) فرمودند هر کسی که امام علی(ع) را دوست داشته باشد ملاکه آسمان برایش استغفار می کنند.

وی عنوان کرد: محبت امام علی(ع) زمینه ساز باز شدن تمام درهای بهشت به روی انسان باز می شود و مرگ و سکرات و نیز مصائب روز قیامت را برای او راحت و ایمن می سازد.

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: بنابراین کلید باز شدن درهای بهشت محبت امام علی(ع) است و رمز اصلی درک شب قدر علوی شدن و توسل به اولاد آن امام بزرگوار است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: در این شب ها توسل به امام زمان(عج) می تواند برطرف کننده مشکلات باشد، در این شب و روزهای پر برکت رمضان دعا کنیم که قدر امام زمان خود را بدانیم و از خدا بخواهیم تا محبت و اضطرار ما را نسبت به فرج امام عصر(عج) بیشتر کند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان