آخرین اخبار

3. تير 1399 - 18:15   |   کد مطلب: 38470
رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه موفقیت هر واحد تولیدی در عرصه مبارزه با تحریم ها همسنگ و همتراز با تأثیر موشک هایی است که بر فرق تروریست های امریکایی فرود می آید، گفت: به دنبال آن هستیم تا با صدور دستورالعمل های مناسب در حوزه قضایی در حمایت از فعالان عرصه تولید و اقتصاد، پیش رو در سیاست های مقاومتی باشیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز محمد رضا عدالتخواه رئيس كل دادگستري استان همدان به همراه سردار مهدی فرجی جانشين سپاه انصارالحسين(ع) به مناسبت هفته قوه قضائیه از شركت صنايع غذايي سحر با هدف تصميم گيري و مساعدت برای حل مشكلات اين شركت موفق در سال جهش توليد بازید کرد.

این شرکت یکی از واحد های تولیدی فعال و موفق در عرصه تولید محصولات غذایی از جمله کنسرو، کمپوت، رب و سس است و با وجود 23 شعبه و 9 نمایندگی در سراسر کشور بخش قابل توجهی از بازار محصولات ذکر شده را تأمین می کند.ضمن آن که با تنوع تولید 85 نوع محصول و با برندسازی مناسب به صادرات به چندین کشور جهان نیز دست زده است.

* صدور دستورالعمل های دستگاه قضایی در حمایت از فعالان عرصه تولید و اقتصاد

«محمد رضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان در حاشیه این بازدید گفت: امروز بیشتر از همیشه نظام سلطه، عمده فشار خود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اقتصادی متمرکز کرده، تا جایی که با وضع تحریم های ظالمانه، سلامت، آرامش و امنیت جسمانی ملتمان را نشانه رفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف هر تشکیلات یا ساختاری در کشور آن است تا مطابق با رهنمودهای مؤکد و مکرر رهبر معظم انقلاب از تمام ظرفیت های مقدور برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و به گردش در آوردن چرخ های اقتصاد استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بر همین اساس آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه نیز با صدور دستورالعمل ها و دستورات ویژه ای خواستار ورود مجموعه های قضائی در حمایت از فعالان عرصه تولید و اقتصاد شده، تا این گروه از واحدهای تولیدی و اقتصادی با بهره مندی از حمایت های قضائی، امکان و شرایط ادامه یا ارتقاء تولید و فعالیت برایشان فراهم شود.

*بررسی مشکلات 43 واحد تولیدی در ستاد استانی اجرای سیاست های مقاومتی دادگستری همدان

عدالتخواه تصریح کرد: بنابراین استان همدان نیز در اجرای این سیاست قضایی اولویت دار با فعال کردن ستاد استانی اجرای سیاست های مقاومتی دادگستری استان پذیرای تقاضاهای متعدد در حدود 43 شرکت و واحد تولیدی در استان بوده و پیگیری معضلات و مشکلات پیش روی آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات و معضلات آن واحد تولیدی یکی از برنامه های تدوین شده برای حضور مجموعه قضایی استان در عرصه تولید و اقتصاد در سال 99 است.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: از این رو نخستین بازدید انجام شده در سال جاری در سومین روز از هفته قوه قضائیه در شرکت صنایع قضایی سحر همدان محقق شده و این گونه بازدیدها در طول سال استمرار و ادامه خواهد داشت.

عدالتخواه با اشاره به اینکه انجام کار علمی و تحقیقاتی در کنار تولید بسیار ارزشمند است، گفت: این شرکت از شهرت و کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و علاوه بر تخصص، وجود اخلاق مداری و تقوای در کسب نیز در این واحد تولیدی مشهود است.

* تشکیل شورای حل اختلاف در واحدهای تولیدی به منظور تسهیل و تسریع در حل اختلافات داخلی ضرورت دارد

وی تشکیل شورای حل اختلاف در این واحد تولیدی را موجب تسهیل و تسریع در حل اختلافات دانست و ادامه داد: راه اندازی کمیته مصلحین از زیر مجموعه های ستاد تألیف قلوب که طرحی ابتکاری در استان همدان برای حل و فصل مشکلات از طریق افراد مورد وثوق در اجتماعات است، می تواند بخش قابل توجهی از مرافعات و اختلافات کارگران و کارکنان این قبیل واحد های تولیدی را بدون مراجعه به مراجع قضایی حل و فصل کند.

*همت فعالان اقتصادی برای تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی ضرورت دارد

رئیس کل دادگستری استان همدان بر ضرورت تشکیل شعبه تخصصی رسیدگی به مسائل اقتصادی تأکرد و افزود: اما کافی نیست و باید فعالان اقتصادی استان همت کنند تا مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی تشکیل و راه اندازی شود و به تمامی موضوعات مختلف حقوقی، خانوادگی و جزایی مربوط به فعالان اقتصادی با رعایت شأن آنان و با سرعت و دقت لازم بصورت تخصصی رسیدگی شود.

* واحدهای تولیدی موفق همتراز با موشک های دفاعی در برابر استکبار

عدالتخواه با بیان این که موفقیت هر واحد تولیدی در عرصه مبارزه با تحریم ها همسنگ و همتراز با تأثیر موشک هایی است که بر فرق تروریست های امریکایی فرود می آید، افزود: نامگذاری سالانه ای که توسط مقام معظم رهبری انجام می شود ترسیم هدف برای تمامی مسئولان و فعالان اقتصادی است که باید در مسیر تحقق کامل این هدف ها به صورت جهادی و انقلابی برنامه ریزی و اقدام کنند.

به گزارش رودآور؛ در این بازدید توتونچیان مدیر عامل شرکت صنایع قضایی سحر همدان و سایر مدیران و مسئولان این واحد اقتصادی به بیان نقطه نظرات و مسائل موجود در مسیر تولید پرداختند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان