آخرین اخبار

8. تير 1399 - 12:12   |   کد مطلب: 38494
نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد مجموعه اتفاقات اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا را به این نتیجه رسانده است که امید زیادی به انتخاب مجدد نداشته باشد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پولیتیکو در مطلبی نوشت به نظر می‌رسد انبوهی از نظرسنجی‌های منفی و همچنین هشدار‌های اطرافیان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را به این سمت سوق داده است که دیگر امید زیادی به انتخاب مجدد در انتخابات پیش‌رو را نداشته باشد.

چند نفر از افرادی که در ارتباط نزدیک با ترامپ هستند به پولیتیکو گفتند این روز‌ها او به این نتیجه ناخوشایند رسیده است که شاید دیگر برنده انتخابات نشود. به نوشته پولیتیکو، نظرسنجی‌ها همگی حاکی از کاهش مقبولیت ترامپ در برابر بایدن، نامزد دموکرات‌هاست و از سوی دیگر برخی از نزدیکان و حامیان او به او هشدار می‌دهند که شاید رئیس‌جمهور یک دوره‌ای باشد.

به توصیف نزدیکان ترامپ، او در حال حاضر در بدترین بخش از دوره ریاست جمهوری خود به سر می‌برد، از جمله آنکه با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دولتش در برابر شیوع کرونا روبروست و از سوی دیگر ناآرامی‌های علیه نژادپرستی آرامش سراسر کشور را بر هم ریخته است.

پیش از این، خود ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز به احتمال شکت در انتخابات پیش‌رو اذعان کرده بود. او در این مصاحبه گفت: «ممکن است بایدن رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود، چون بعضی‌ها من را دوست ندارند.»

با این حال ترامپ با مطرح کردن ادعا‌های دوباره خود درباره جو بایدن گفت: «او اصلاً حرف نمی‌زند. هیچ‌کس حرف‌هایش را نمی‌شنود. وقتی صحبت می‌کند نمی‌تواند ۲ تا جمله کنار هم بچیند.»

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نیز حاکی از کاهش مقبولیت ترامپ در میان مردم آمریکاست. آخرین نظرسنجی که از سوی نیویورک‌تایمز منتشرشده است اختلاف او با بایدن را ۱۴ درصد نشان می‌دهند.

انتشار کتاب جنجالی جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، نیز بر کوه مشکلات ترامپ در این روز‌ها افزوده است. او در مصاحبه با فاکس نیوز در خصوص بولتون و کتاب جدیدش گفته بود: «او کارش را خوب انجام نمی‌داد. آدم باهوشی نبود. تیز نبود. او تنها کسی است که تا به امروز دیده‌ام، که حتی یک بار لبخند نزده (!) به او گفتم، جان تو اصلاً لبخند می‌زنی؟ این مسئله خودش حرف‌های زیادی درباره یک آدم دارد.»

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان