آخرین اخبار

16. مهر 1399 - 7:21   |   کد مطلب: 38906
حاج حسین، به عنوان فرمانده ای خط شکن با طرح های مبتکرانه اش سدی برابر نفاق بود، با صلابت رو در روی دشمن گام بر می داشت و با مرام حسینی (ع) و شخصیتی وحدت آفرین روحیه همدلی را بین مردم سوریه رواج داد و با ایجاد بسیج مردمی، دست داعشی های تکفیری را همراه با سردار دل ها سلیمانی از تجاوز به سوریه قطع کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز شانزدهم مهرماه است، درست پنج سال پیش در چنین روزی خبر شهادت حبیب سپاه شهید همدانی، نه تنها مردم دارالجهاد همدان را غافلگیر کرد بلکه آزادیخواهان ایران اسلامی و جبهه مقاومت خبر این شهادت برایشان باورکردنی نبود.اما او رفت با قلبی آرام و دلی مطمئن از رضایت ولی خود.

این روزها خاطرات همرزمان، دوستان، اقوام و هر آنکه حبیب حرم را حتی برای یک لحظه دیدار کرده بود شنیدنی است، چرا که ابووهب شخصیتی بی نظیر و ویژه داشت.فرمانده ای دلاور در میدان جنگ و دلسوز و مهربان برای دوستان و آشنایان.

با نگاهی متفاوت و برای جستن حقیقت مهربانی وجود این شهید برای نیروهای خود به سراغ یکی از رزمنده دوران دفاع مقدس می رویم که جزء نیروهای سردار همدانی در آن زمان بوده است.

محمد کزازی رزمنده و جانباز تویسرکانی است، فردی که صادقانه بدون کم و کاستی از خاطرات آن روزهای دفاع می گوید و افتخارش این است که روزگاری جزء نیروهای سردار جبهه فرهنگی، حاج حسین همدانی بوده است.

* حاج حسین؛ فرمانده ای خط شکن

رودآور؛ سردار را از کجا می شناختید؟

کزازی: آوازه مرام و رزم آوری حاج حسین مربوط به دلاورمردی هایش در دوران دفاع مقدس نبود، او برای پیروزی انقلاب اسلامی نیز زحمات بسیار کشید.حبیب سپاه را به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه استان های همدان و کردستان می شناختند. او با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای تحت امر خود را برای رویارویی با جنگی نابرابر آماده کرد و خود خط شکن بود، فرمانده ای که هم پای نیروی خود در خط مقدم در برابر دشمنی تا دندان مسلح ایستادگی کرد.

می دانستیم که پرورش یافته مکتب حسینی، تفکراتش درست منطبق با تفکرات امام(ره) است تا جایی که معتقد بود باید عناصر و افکار طاغوتی و ظالمانه از ایران اسلامی رخت بربندد و هر جا که بوی نفاق و فساد به مشام می رسید خود را برای نابودی تفرقه آماده می کرد و به میدان عمل می آمد.

* شهید همدانی راه نفاق را بست  

رودآور: از فعالیت های حاج حسین در کردستان هم مطلع هستید؟

کزازی: بله، حاج حسین در جبهه های غرب و جنوب چهره ای وحدت آفرین داشت.مگر می شود که کسی او را بشناسد و تلاش هایش را برای خاتمه دادن به قائله کردستان و بیرون راندن گروهک های منافقین به یاد نداشته باشد.

*مهربانی آتش را گلستان می کند

حاج حسین با دلی آکنده از عطوفت به فکر بازگرداندن جوانان فریب خورده بود، مهربانی اش آتش را گلستان می کرد.همان گونه که در فتنه 88 در تهران با همیاری دوستان خود، آتش آن آشوب امریکایی _ صهیونیستی را خاموش کرد.

او برای جوانان الگویی بی نظیر بود و هست، دوست داشتنی، همچون پدری مقتدر و مهربان.

*حبیب سپاه مرد عمل/نگاه عادلانه حاج حسین به نیروهایش ستودتی بود

رودآور: حاج حسین را در دوران دفاع مقدس چگونه یافتید؟

کزازی: حاج حسین مرد عمل بود، حرف نمی زد و خود در گوشه ای بنشیند و تماشاگر باشد، بلکه مرد میدان بود. بارها برای سخنرانی و توجیه نیروهای خود در جبهه ها حضور می یافت، تقسیم کار او بین رزمندگان و نیروهایش عادلانه و بر اساس شایسته سالاری بود، خود را همیشه در خط مقدم قرار می داد. این گونه نبود که عملیاتی با دیگر فرماندهان طرح ریزی کند و با بی سیم یا تلفن نیروها را راهبری، بلکه جانانه هم پای ما رزمندگان اسلحه بر دوش می انداخت، به خط می زد و از دشمن هراسی نداشت.

*حاج حسین رو در روی دشمن با صلابت گام بر می داشت

هیچ گاه پشت به دشمن نمی کرد بلکه رو در روی دشمن با اقتدار و صلابت گام برمی داشت؛ اقتداری برگرفته از سیره حسینی همراه با یک روح عمیق و آزاده.

*شهید همدانی؛ قوت قلب رزمندگان

رودآور: به خاطر دارید شهید همدانی سخنان خود را در جبهه ها با چه آغاز می کرد؟

کزازی: شهید همدانی نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین (ع) بود، آن روزهای جنگ، هرچند سخت می گذشت، اما زمانی که می گفتند حاج حسین فرمانده عملیات قرار است برای ارائه توضیح بین رزمندگان حاضر شود، سر از پا نمی شناختیم، آرام می شدیم، قوت قلبمان بود این که فرمانده ای در بین نیروهای خود حضور می یابد.

برای نخستین مرتبه که برای سخنرانی بین ما آمد، تصور می کردیم، که باید یک راست برود سر توضیح عملیات، اما سرآغاز کلامش همیشه یاد خدا بود، مگر می شود کسی که روح و جسم خود را با یاد سالار شهیدان صیقل داده و پرورش یافته خاص مکتب حسینی باشد، در بحبحه جنگ نابرابر یادی از شهادت طلبی و ظلم ستیزی مولایش نکند.

*حرکت در خط حسین(ع) مرام شهید همدانی

 دل های ما را با یاد سالار شهیدان و یاران با وفایش آرام می کرد.توصیه های اخلاقی او همچون تشویق و ترغیب رزمندگان به اهتمام و توجه به نماز اول وقت برایمان قابل تحسین بود.می گفت این توصیه ها را برای خود نیز می گوید.او لحظه ای در تصمیم گیری هایش از یاد خدا غافل نمی شد.

و این گونه پس از این سخنان به نحوه اجرایی شدن عملیات ها می پرداخت.می دانست که چه نیرویی برای چه کاری مناسب تر است.بصیرت نافذی داشت.

*ابووهب؛ شخصیتی وحدت آفرین داشت

رودآور: مهمترین جلوه شخصیتی شهید همدانی را در چه می بی بینید؟

کزازی: حاج حسین شخصیتی وحدت آفرین داشت و این روحیه را نیز به هر نحوی شده بین نیروهای خود انتقال می داد.

و همین روحیه وحدت بخش را بین مردم سوریه رواج داد و به عنوان یک مدافع حرم با ایجاد بسیج مردمی در این کشور دست داعشی های تکفیری را هم گام با سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی از تجاوز با به سوریه قطع کرد.

*  فراق فرمانده سخت می گذرد

رودآور: و حرف آخر شما در خصوص شهید همدانی؟

کزازی: فقط می توانم بگویم فراق فرمانده در این روزهای پر تلاطم سخت می گذرد، به ویژه که امروز همرزم دیرینه اش یعنی حاج قاسم هم در بین ما نیست.

رودآور: قدردان نگاه جامع شما به فرمانده ای بی نظیر هستیم و سپاس از اینکه وقت مطلای خود را در اختیار مجموعه خبری رودآور قرار دادید.

کزازی: امید آن که با عمل با وصیت نامه های شهدا به ویژه فرماندهان شهیدی همچون حاج حسین همدانی ها در مسیر ولایت حرکت کنیم و پاسدار خون آن شهدای والامقام باشیم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان