آخرین اخبار

21. مهر 1399 - 17:13   |   کد مطلب: 38927
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با بیان اینکه با همکاری مدیران استانی و شهرستانی پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان از جمله نخستین کارخانه تولید مقوای پشت سفید ایران هستیم، گفت: به زودی مشکل تسهیلاتی کارخانه داتیس با ظرفیت تولید سالانه بیش از 243 هزار دستگاه دوربین مداربسته و مانیتور صنعتی در تویسرکان هم بررطف می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز مسئولان استانی و شهرستانی از چهار واحد تولیدی مهان کاغذ، داتیس الیاف سازان و تدبیر دارو در شهرک صنعتی فرسفج در شهرستان تویسرکان بازدید کردند. در این بازدید ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، سید رسول حسینی فرماندار تویسرکان، مدیران کل صمت و شهرک های صنعتی استان همدان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و بخشدار قلقلرود حضور داشتند.

در این باره «روانبخش نورعلیئی» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در این بازدید مشکلات پیش روی شرکت های بازدید شده مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل واحد تولیدی مهان کاغذ موضوع ارز است، اظهار کرد: تاکنون 70 درصد تجهیزات لازم این شرکت تهیه شده و در ایران است، اما برای وارد کردن 30 درصد مابقی مشکل تهیه ارز وجود دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان افزود: هزینه تهیه ارز هم به موقع فراهم شد، اما به یک باره شاهد بالارفتن قیمت آن بودیم ضمن آن که برای تهیه ارز و حتی معاوضه آن با تجهیزات مشکلاتی پیش رو است.

نورعلیئی با بیان اینکه تصریح کرد: امیداواریم که با قول های مساعد مسئولان استانی مشکلات پیش روی این واحد تولیدی به زودی برطرف تا شاهد راه اندازی نخستین کارخانه تولید مقوای پشت سفید ایران باشیم، چرا که با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در این حوزه کمتر سرمایه گذاری به سراغ آن می رود و حمایت نیاز دارند.

وی همچنین به مشکل در فراهم شدن تسهیلات لازم برای توسعه و راه اندازی خط دوم تولید کارخانه داتیس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر خط تولید اولیه این واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از 30 نفر موفق عمل کرده و انتظار می رود مشکل تسهیلات برای راه اندازی خط دوم هم با محقق شدن وعده های مدیران استانی برطرف شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان عنوان کرد: در ظرفیت سالانه تولید کارخانه داتیس۱۲۰ هزار دستگاه ضبط کننده دیجیتالی تصاویر، ۱۲۰ هزار دستگاه دوربین مداربسته و سه دستگاه مانیتور صنعتی و در راستای خدمات‌دهی به جامعه هدف است. هم‌اکنون ۳۰ نفر در کارخانه پویش رایان داتیس در تویسرکان مشغول به کار هستند.

نورعلیئی ادامه داد: شرکت الیفا سازان نیز که برای حدود 40 نفر ایجاد اشتغال کرده، تا حدودی مشکل تسهیلاتی دارد و مدیران استانی قول مساعد برای پیگیری های واحدهای مربوطه داده اند. وی تأکید کرد: به جد پیگیر آن هستیم تا با جلسات و رایزنی های مکرر مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و برای حل آن چاره ای بیاندیشیم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان