آخرین اخبار

30. آذر 1399 - 0:24   |   کد مطلب: 39208
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان با بیان اینکه حفظ اصل و اصالت بنا از شرایط واگذاری بناهای تاریخی است، از واگذاری حمام تاريخی زرهان این شهرستان به بخش خصوصی با هدف مرمت و تبدیل شدن به سفره خانه سنتی خبر داد.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: حمام تاریخی زرهان که به تازگی به بخش خصوصی واگذار شده و در حال مرمت و آماده سازی برای تبدیل به سفره خانه سنتی است.

وی اظهار کرد: حمام زرهان با توجه به نوع طاق و قوس های آن از جمله بناهای به جا مانده از دوره قاجار است، در یکی از محله های قدیم تویسرکان به همین نام قرار دارد، از این رو به نام حمام زرهان موسوم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: این بنا مساحتی حدود ۴۰۰ متر مربع دارد و با شکوه ترین قسمت بنا، سربینه (حمام سرد) آن پلان آن هشت ضلعی منتظمی محسوب می شود که در هر یک از اضلاع آن طاقنمایی دوبخشی تعبیه شده است.

ترکاشوند تصریح کرد: آبنمایی دایره ای شکل در مرکز سربینه قرار دارد و آب قناتی از آن می گذرد که آب مورد استفاده حمام از همین قنات تأمین می شود.

وی عنوان کرد: این بنا در طول گذر زمان به دلیل عدم استفاده دچار فرسایش شده بود و سال های اخیر توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش هایی از آن مرمت شده و در حال حاضر این مجموعه تاریخی توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوزهای مربوطه در حال مرمت به‌منظور تبدیل‌ شدن به سفره خانه سنتی است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان