آخرین اخبار

8. دى 1399 - 7:12   |   کد مطلب: 39249
مدیر میراث فرهنگی تویسرکان خبر داد؛
کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در مسیر جهانی شدن+تصاویر
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با بیان اینکه کاروانسرای شاه عباسی فرسفج یکی از 999 کاروانسرا در مسیر مشهد تا عتبات عالیات است که در دوران صفوی بنا شد، گفت: حال این روزها پرونده ثبت جهانی آن در دست تهیه است تا به عنوان زنجیره کاروانسراهای ایرانی برای یونسکو ارسال شود.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: از سال 95 پرونده مقدماتی ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباس صفوی در فرسفج به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده و این روزها هم اسناد بیشتری برای ثبت آن در یونسکو به عنوان زنجیره کاروانسراهای ایرانی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی این کاروانسرا سال 76 محقق شد، اظهار کرد: اکنون سند تک برگ و طرح جداره سازی این کاروانسرا آماده است و با پیگیری های  انجام شده و همکاری مسئولان استانی و کشوری امیدواریم که سال 2021 کاروانسرای عباسی ثبت جهانی شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در ادامه افزود: کاروانسرای فرسفج یکی از 999 کاروانسرا در مسیر مشهد تا عتبات عالیات است که در دوران صفویه و به  دستور شاه عباس برای خدمت رسانی به زائران بنا شد.

وی تصریح کرد: هر چند که بخشی از این کاروانسرا برای مدتی در طول تاریخ دچار فرسودگی شد، اما با بازسازی و مرمت آن در اوایل دهه 70 توسط کارشناسان، شاهد هستیم که این بنای تاریخی همچنان با برخورداری از چهار ایوان مستطیلی و چهار برج دایره ای  زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان ابراز امیدواری کرد با ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی زمینه برای جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی و رونق صنعت توریسم در این شهرستان مهیا شود.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان