آخرین اخبار

5. فروردين 1400 - 10:32   |   کد مطلب: 39666
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه فراگیری قرآن و اصلاح رفتار دو معیارهای اصلی برای مشمول عفو شدن زندانیان است، گفت: با تلاش های انجام شده توسط دستگاه قضایی در 17 ماه گذشته شاهد عفو یک هزار و 474 زندانی در استان بودیم.

به گزارش رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» صبح امروز در حاشیه بازدید از زندان شهرستان نهاوند، به سیاست های زیربنایی دستگاه قضایی درباره حبس زدایی اشاره کرد و گفت: با همین رویکرد فعالیت های گسترده ای در 17 ماه گذشته در سطح استان همدان به منظور کاهش مجازات حبس و یا استفاده از مجازات های جایگزین در پیش گرفته ایم.

وی زندان را در حکم دوربرگردانی برای بازگشت به مسیر اصلی در یک بزرگراه انحرافی برای محکومان دانست و  اظهار کرد: زندانیان با بهره گیری از طرح حبل المتین و فراگرفتن قرآن کریم یا به صورت حفظ آیات کلام الله مجید و یا کم سوادترها به صورت آموختن قصه های قرآنی، می توانند با اصلاح رفتار خود شرایطی را برای بازگشت به خانواده و جامعه فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در 17 ماه گذشته یک هزار و 474 زندانی در این استان مشمول عفو شدند، افزود: تنها در یک مرحله و در خرداد ماه سال گذشته 540 زندانی عفو خورده و آزاد شدند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفتیم.

عدالتحواه تصریح کرد: این مسئله نشان از فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی دستگاه قضایی استان و البته تغییرات مثبت در رفتار و کردار زندانیان دارد که با توسل به رفتارهای قرآنی از عمل مجرمانه خود پشیمان شده و برای بازگشت رفتارشان را اصلاح کرده اند، چرا که اصلاح رفتار زندانی شرط و معیار اصلی مشمول عفو شدن او محسوب می شود.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی همدان با بستن میثاق نامه با عفوخوردگان، از آنان تعهد می گیرد تا پس از آزادی زندگی سالمی در پیش بگیرند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان