آخرین اخبار

16. تير 1400 - 21:30   |   کد مطلب: 40076
بیماری میکروب معده طی سال‌های اخیر به بیماری تبدیل شده است که هزاران نفر را سالانه و حتی روزانه تهدید می‌کند و تقریبا دو سوم جهان از آن رنج می‌برند.

به گزارش رودآور، به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبارالیوم نوشت؛ بیماری میکروب معده، بیماری است که برخی افراد آن را تحمل می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که در موارد دیررس منجر به سرطان معده شود؛ بنابراین برای جلوگیری از عوارض آن باید جدی و فوری درمان شود.

"گاستروآنتریت" نوعی باکتری است که می‌تواند وارد بدن شود و در دستگاه گوارش زندگی کند و پس از سال‌ها می‌تواند باعث ایجاد زخم در مخاط معده یا قسمت فوقانی روده کوچک شود.

علائم میکروب معده

هنگام ابتلا به میکروب معده، بیمار هنگام خالی بودن معده، مانند بین وعده‌های غذایی یا در نیمه شب، دردی کسل کننده یا سوزاننده در شکم احساس می‌شود.

این درد می‌تواند برای چند دقیقه یا چند ساعت ادامه داشته باشد و فرد بعد از خوردن غذا، نوشیدن شیر یا مصرف آنتی بیوتیک احساس بهتری پیدا کند.

سایر علائم مهم میکروب‌های معده عبارتند از:

آروغ زدن بیش از حد، احساس نفخ، حالت تهوع، سوزش سردل، تب، بی اشتهایی، کاهش وزن بدون دلیل، مشکل در بلعیدن، کم خونی، ظاهر شدن خون در مدفوع، مشکلات تنفسی، احساس خستگی بدون دلیل، درد شدید معده، رنگ پوست روشن.

با گذشت زمان، ممکن است این علائم را مشاهده کنید:

درد یا تورم شکمی، احساس گرسنگی نکردن، احساس سیری بعد از خوردن یک وعده غذایی بسیار کوچک، استفراغ.

میکروب معده چگونه درمان می‌شود؟

اگر بدون هیچ علائم و مشکلی از میکروب معده رنج می‌برید، درمان هیچ فایده برای شما نخواهد داشت، اما اگر وضعیت بدتر شود، ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:

در مان دارویی:

معمولاً باید ترکیبی از آنتی بیوتیک‌ها را به همراه دارو‌هایی که اسید معده را کاهش می‌دهند، مصرف کنید. این به این دلیل است که کاهش اسید معده به اثر موثرتر آنتی بیوتیک‌ها کمک می‌کند.

تغییر در سبک زندگی و غذا:

هیچ مدرکی وجود ندارد که غذا نقش مهمی در جلوگیری از هلیکوباکترپیلوری یا ایجاد آن داشته باشد، با این وجود غذا‌های پرادویه، الکل و استعمال دخانیات ممکن است شرایط را بدتر کرده و از روند بهبودی جلوگیری کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان