آخرین اخبار

4. دى 1400 - 0:04   |   کد مطلب: 40313
حاج قاسم سیزدهم دی ماه 98 در خون خود غلتید، رقصید و بازهم قصه پر غصه تاریخ تکرار شد و این بار هم عاشق برای معشوق دلربایی کرد، تأیدیه شهادت سردار دل ها به گواه شاهدان، چند ماه قبل تر در سخنرانی او در همدان با همنوایی با دو شهید گمنام مهر زده شد، آنجا که در یک رجزخوانی تمام عیار به امریکا گفت؛ من حریف توأم، ما ملت امام حسینیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح روز پنجشنبه چهارم مردادماه ۱۳۹۷ در هوای گرم مرداد ماه، همدانی ها میزبان حاج قاسم بودند، چه شد که آن روز پای سردار دل هایمان به همدان باز شد؟

روایت حضور این شهید والا مقام در استانمان را  در یک گفت و گوی صمیمی با بهرام دوست پرست نماینده کمیته جستجوی مفقودین در استان جویا شدیم و او پرده از رازهای نگفته آن روز برایمان برداشت، روزی که به اذعان همراهان حاج قاسم، مجوز شهادت او صادر شد.

*رازهای نگفته از یک سخنرانی تاریخی

رودآور: چه شد که حاج قاسم با وجود آن مسئولیت های سنگین، سخنرانی در همدان را پذیرفت؟

دوست پرست: ماجرای حضور سردار سلیمانی در همدان باز می گردد به موضوع مراسم تجلیل از شهدای عملیات رمضان که در طول سال ها متمادی تا آن زمان برای آن عزیزان یادآوره ای در همدان برگزار نشده بود، به هر تقدیر با پیگیری های سردار مظاهری از فرماندهان ارشد وقت استان، کارگروهی تشکیل و تصمیم گرفته شد تا مقدمات کار به منظور حضور سردار سلیمانی به عنوان سخنرانی اصلی مراسم فراهم شود، هرچند که هماهنگی چنین موضوعی بسیار سخت و پیچیده بود آن هم با وجود مشغله و مأموریت های شبانه روزی و بی وقفه حاج قاسم.

برایمان حضور شهید سلیمانی در مراسم بسیار ارزشمند و مهم بود، چرا که سه گردان از همدان برای انجام عملیات رمضان در دوران دفاع مقدس به تیپ ثارالله کرمان در کوشک مأمور شده بودند و بیش از 100 شهید و مفقود الاثر همدانی و فرماندهانی همچون علیرضا حاجی بابایی و حبیب مظاهری در آن عملیات تقدیم انقلاب و اسلام شده بود، به همین علت سردار مظاهری تأکید داشت که فرمانده عملیات رمضان یعنی سردار سلیمانی، سخنران مراسم باشد و همان هم شد.

و مراسم را هم با حضور دو شهید تازه تفحص شده از منطقه کوشک که در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمده بودند، مزین کردیم.

*رجزخوانی تمام عیار فرمانده سپاه قدس؛ لرزه بر تن دنیای استکبار انداخت

رودآور: از حال و هوای آن روز برایمان بگویید:  

دوست پرست: حسینیه امام خمینی(ره) مملو از جمعیت شده بود، کیپ تا کیپ، جای سوزن انداختن هم نبود، حتی مردم در خیابان اطراف حضوری پرشور داشتند، پیکر مطهر آن دو شهید معنویت و نورانیتی وصف نشدنی به مراسم داد، همه چیز جذاب و دلربا شده بود و سخنرانی سردار آغاز شد، یک سخنرانی ویژه و خاص همراه با رجزخوانی تمام عیار فرمانده بزرگ کشورمان در برابر دنیای استکبار از جمله امریکای پوشالی و صهیونسیت تو خالی.

به جرأت می توان گفت بی سابقه ترین و تاریخی ترین سخنرانی سردار سلیمانی بود که تا ابد ماندگار شد و حتی پس از شهادت حاجی به عنوان پیشواز تلفن های همراه، ایرانیان بسیاری از فایل صوتی آن سخنرانی بهره برده اند.

*تأیدیه شهادت سردار سلیمانی در آن سخنرانی مهر زده شد

قرائت آن سخنرانی شیوا، رسا، شجاعانه، با شهادت طلبی، شهامت و پهلوانی حاج قاسم گره خورده بود، یک رجزخوانی بی نظیر که لرزه بر اندام ابرقدرت های جهان انداخت، به گونه ای که آنان را با خاک یکسان کرد.چه میان حاج قاسم و آن دو شهید گمنام گذشت؟! خدا می داند، اما به طور قطع او برات و مجوز شهادتش را در آن حرف های قدرتمندانه و مقتدرانه گرفت و در یک کلام تأیدیه شهادت سردار سلیمانی در آن سخنرانی مهر زده شد.

به واسطه همان سخنرانی استکبار جهانی مضحمل شد؛ هر جمله و هر واژه سردار در آن روز تکبیر داشت و حاضران نیز با تکبیرهای متعدد و به هنگام، از سخنان سردارمان حمایت کردند.

*حاج قاسم یک تنه در برابر دنیای استکبار قدرت نمایی کرد

و حاج قاسم به اظهارات سخیف سردمداران جنایتکار امریکایی و به آنانی که ایران اسلامی را به اقدامات نظامی تهدید می‌کردند، گفت:  "یادتان رفته در درون تانک‌ها برای سربازانتان پوشک بزرگسالان مهیا می‌کردید؟ آن وقت امروز کشور بزرگ ایران را تهدید می‌کنید؟ با چه پیشینه‌ای تهدید می‌کنید؟"

در جایی دیگر هم تأکید کرد: "من حریف تو هستم. شما برای ما خط و نشان می‌کشید؟ ایران را نمی‌خواهد، نیروهای مسلح ایران را نمی‌خواهد؛ من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم."

*وقتی که همدانی ها از سخنرانی سردار سلیمانی به وجد آمدند و کف زدند

هیجان انگیزترین بخش سخنرانی سردار؛ زمانی بود که او خطاب به ترامپ عنوان کرد: "آقای ترامپ قمارباز! سخنان سردار به اینجا که رسید برای نخستین بار حاضران آن چنان از آن همه شهامت و رجزخوانی بی نظیر به وجد آمدند که بر خلاف مرسوم همیشه به جای تکبیر و صلوات، کف و صوت زدند و آفرین و احسنت بسیار گفتند و سردار ادامه داد: "بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم. هر کجا که تصور نمی کنید ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین(علیه‌السلام) هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیمما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم، بهتر است بپرسی، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم.بیا؛ ما منتظریم، ما مرد این میدانیم برای شما، شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما؛ این جنگ را شاید شما شروع کنید اما پایان آن را ما ترسیم می‌کنیم."

*شجاعت و شهامت راز یک رجزخوانی تاریخی

این گونه شجاعانه سخن بر زبان آوردن بی هیچ ترسی از ابرقدرت ها و به چالش کشاندن دنیای استکبار؛ سبب شد تا آنان از همان روز به فکر ترور حاج قاسم بیافتند، یعنی آن سخنرانی بی سابقه زمینه ساز شهادت سردار سلیمانی شد و شجاعت و شهامت؛ راز رجزخوانی شهید سلیمانی بود که در رفتارها، حالات و اعمال آن انسان وارسته در آن روز مشاهده کردیم.

*ترور حاج قاسم؛ نابودی صهیونیسم و امریکا را ده ها سال به جلو انداخت

رودآور: امریکا با ترور حاج قاسم چگونه خود را به پرتگاه نابودی نزدیکتر کرد؟

دوست پرست: امریکای جنایتکار به خیال خام خود تصور می کرد که با ترور سردار سلیمانی همه چیز به پایان می رسد و کابوس هایشان تمام می شود، اما این گونه نشد و متوجه شدند در اشتباه بودند.

خون پر برکت شهید سلیمانی که بر زمین ریخته شد، بیش از پیش با وحدت بخشی به اندیشه های آزادیخوان جهان و ترغیب و تشویق جبهه مقاومت به انتقام گیری، ده ها سال اضمحلال و نابودی امریکا و صهیونیست را به جلو انداخت.خون شهید سلیمانی آزادگان جهان را هوشیارتر و بیدارتر کرد و همچنان جاری است و می خروشد.

و چه زیبا حاج قاسم در آن سخنرانی تاریخی در وصف شهدا گفت؛ "رقص و جولان بر سر میدان کنند/رقص اندر خون خود مردان کنند." و خود نیز این گونه در خون خود غلتید و رقصید و به معشوق پیوست.

رودآور: آن روز تاریخی دیگر چه بر سردار و همراهانش گذشت؟

دوست پرست: نمی توان لحظه به لحظه حضور سردار در همدان را توصیف کرد، شنیدن هیچ گاه به مانند دیدن، نشده و حتی دیدن ما هم آن روز زمینی بود، در حالی که حضور شهید سلیمانی حضوری نورانی، او اعضای گروه سرود در مراسم را یکی یکی مورد احترام قرار داد و بر سرشان دست نوازش کشید.

پایان مراسم مردم بسیاری دور تا دور سردار جمع شدند و هر کدام لحظه ای دوست داشتند در کنار حاج قاسم باشند، پس از آن در منزل اول به دیدار خانواده سردار مظاهری رفتیم، دیدار با خانواده شهید خوش لفظ، شهیدان عرب زاده، شهیدان حجازی، شهیدان حاجی بابایی و حضور در میان خانواده شهدا مدافع حرم از دیگر برنامه های سردار سلیمانی در روز چهارم مرداد ماه 1397 بود.

*تکریم خانواده شهدا از اولویت های سردار دل ها

رودآور: رفتار شهید سلیمانی با خانواده های شهدا چگونه بود؟

دوست پرست: هر جا که می رسید گرم و صمیمی پدران یا برادران شهدا را در آغوش می گرفت، چشم در چشم و چهره به چهره با هم دیدار داشتند.همه را زیر نظر داشت، حتی آن دخترک پنج ساله که دایی اش شهید شده بود، او را گوشه ای از اتاق دید و صدایش زد و انگشتری دخترانه از جیب درآورد و تقدیم کرد.

با خانوادهای شهدا که  دیدار می کرد، اشک از چشمانش سرازیر می شد و گونه هایش خیس خیس، گویا با یادآوری خاطرات آن روزها و به شهادت رسیدن دوستان و همرزمانش در دژهای مثلثی اسرائیلی در دوران دفاع مقدس و یا در سوریه تاب تحمل ماندن بر روی زمین را نداشت.

*حاج قاسم؛ عکس یادگاری و یک کار تمیز فرهنگی

نماز را در خانه سردار مظاهری اقامه کردیم و بلافاصله با اتمام نماز مهر حاج قاسم را به تبرک در جیبم گذاشتم، نمی دانم چرا، اما آن روز گفتم روزهای شهادت حاجی در پیش است.

پر انرژی و خستگی ناپذیر خانواده های شهدا را یکی یکی صدا می زد، تا عکس یادگاری با فرزندان و یا والدین آنان بگیرد، چنین رفتاری از سردار تاکنون ندیده بودیم! اما گویا خود می دانست که شهادتش نزدیک است، می خواست با گرفتن عکس یادگاری آثار معنوی پس از شهادتش را در بین نوجوانان و جوانانی که با او عکس گرفته بودند، ثبت و ماندگار کند؛ یک کار تمیز فرهنگی.

*خودسازی رمز موفقیت و مردم داری سردار سلیمانی

رودآور: رمز موفقیت سردار سلیمانی جه بود؟  

دوست پرست: آن حالات معنوی سردار بی تردید کار یک روز و دو روز نبود، او شخصیت ویژه خود از جمله مهربانی با مردم و اقتدار در برابر دشمن را در سال های بسیار ریاضت و خودسازی به دست آورده بود و به همین دلیل یک ملت برای شهادتش عزادار شد، البته بهتر است بگوییم آزادیخواهان جهان داغدارش شدند.این را می توان در تشییع بی سابقه شهید سلیمانی در عراق و ایران یافت.

نمی توان گفت که شجاعت تنها ملاک یک افسر و نظامی است اگر بخواهد مردمی باشد، چرا که افسرانی در دنیا هستند که تا آخرین فشنگ خود می جنگند، اما نامی از آنان در تاریخ ثبت نشده است.

 ماندگار شدن سردار سلیمانی را باید در شهامت، تقوا، راستگویی، عبادات، صله رحم، احترام به والدین و ویژه تر ولایتمداری محضش جستجو کرد، او مستمر و بی وقفه در مسیر خودسازی گام بر می داشت و این رمز موفقیتش بود.

سردار سلیمانی به گونه زندگی کرد که مالک اشتر علی زمان شد و همه دیدیم که چگونه رهبر انقلاب برایشان در نمازی که خواند در فراق یار گریستند.

بی تردید جوش و خروش خون شهید سلیمانی و 515 شهید مدافع حرم ایرانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت نابودی استکبار را رقم می زند.

رودآور: از این که وقت با ارزش خود را با وجود مشغله کاری در اختیار مجموعه خبری رودآور گذاشتید بینهایت سپاسگزاریم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان