آخرین اخبار

23. بهمن 1400 - 14:18   |   کد مطلب: 40385
با پیگیری رئیس کل دادگستری استان همدان محقق شد؛
آغاز به کار کمیته تخصصی مصلحین رسانه در همدان
رئیس کل دادگستری همدان از راه اندازی کمیته مصلحین رسانه در استان خبر داد و گفت: انتظار داریم این کمیته علاوه بر تلاش در رفع اختلافات رسانه‌ای پیش روی، به مسئله رفع اختلافات مالی و خانوادگی اهالی مطبوعات هم توجه داشته باشد.

به گزارش رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کمیته مصلحین رسانه، گفت: این کمیته یکی از شاخه های زیرمجموعه ستاد تألیف قلوب است، همچنان که سابق بر این 6 کمیته تخصصی مصلحین از جمله نظام مهندسی و مساجد هم راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: تشکیل این کمیته یک ماه پیش پیشنهاد شده بود و هدف آن رفع اختلافات احتمالی فعالان حوزه رسانه و مطبوعات است، چه برای رسانه های دارای مجوز از هیأت نظارت مرکزی و چه برای رسانه های بدون مجوز که در عرصه رسانه فعالیت دارند.
 رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: انتظار داریم کمیته مصلحین رسانه علاوه بر تلاش در رفع اختلافات رسانه‌ای پیش روی، به مسئله رفع اختلافات مالی و خانوادگی اهالی مطبوعات هم توجه داشته باشد.
عدالتخواه همچنین عنوان کرد: رسانه ها در مسیر حق، روایتگری روشن و صریح و در یک کلام "جهاد تبین" که مورد تأکید رهبر انقلاب است گام بردارند و فعالیت های خود را انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به تدوین و استمرار سند تحول و تعالی دستگاه قضا، یادآور شد: اتقان و استحکام آراء در محاکم قضایی با رویکرد توجه ویژه و کامل به تمام ابعاد پرونده‌ها و رفتن به سمت مردمی کردن رسیدگی به اختلافات از مهمترین اولویت های این سند تحول است.
رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: ستاد تألیف قلوب و کمیته های معین آن یعنی کمیته مصلحین و معتذرین، طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان در راستای تحقق همین سند تحول است.
عدالتخواه به  راه اندازی سامانه بومی ـ استانی "وکلای مصلح" هم اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک ماه نزدیک به 300 وکیل از یک هزار و ۵۰۰ وکیل استان، در این سامانه نام نویسی و میثاق نامه امضاء کرده اند و تاکنون با فعالیت آن 14 پرونده ختم به مصالحه شده و 600 پرونده نیز در دست مذاکره اصلاحی است.
وی از اجرای طرح شمیم رضوی با هدف رفع اختلافات خانوادگی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر در 400 مسجد و امامزاده نیز کمیته مصلحین فعال هستند.
رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح زندان ها، پاسگاه های انتظامی و دادسرا و دادگاه ها، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان دی‌ماه سال جاری ۶ هزار و ۸۹۴ تن از متشاکیان در دادگستری عذرخواهی کرده‌اند که در نهایت با سه هزار و ۹۲۳ پرونده به مصالحه ختم شده است.
عدالتخواه تصریح کرد: در مجموع با گذشت شاکیان در این پرونده ها ۵۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان از نظر جنبه خصوصی و ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از نظر جنبه عمومی بخشوده شد.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان