آخرین اخبار

18. اسفند 1400 - 14:51   |   کد مطلب: 40412
دادستان همدان تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک را یک ضرورت دانست و گفت: با بهره مندی از بانک اطلاعاتی احصاء شده؛ امکان مناسبتر پایش، برخورد سریع و به هنگام نیروهای امنیتی و انتظامی با مجرمان فراهم می شود.

به گزارش رودآور، «حسن خانجانی موقر» ظهر امروز در ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، گفت: ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی در جامعه امر مهمی است که باید از سوی نهادها و دستگاه های متولی به جد پیگیری شود.
وی با تأکید بر ایجاد و ضرورت تشکیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، اظهار کرد: یکی از راه های کنترل، پایش و نظارت بر مجرمان سابقه دار که به واسطه مرخصی، رأی باز یا رأی کار از زندان خارج می شوند، حضور نماینده ای از نیروی انتظامی در زندان برای رصد ورود و خروج آنان و در روزهای مرخصیشان است.
دادستان همدان افزود: اگر تعداد و نوع رفتار و عملکرد اراذل، اوباش و مجرومان خطرناک به طور کامل شناسایی شود و آنان نیز خود را در ساعت و روزهای مشخصی به نماینده نیروی انتظامی در زندان معرفی کنند، نظارت برای جلوگیری از سرقت و تخلفات احتمالی بعدیشان بهتر انجام می شود.
خانجانی موقر با بیان اینکه باید با تعامل و همکاری تعریف مجرمان حرفه‌ای در مراجع و دستگاه‌های متولی که گاهاً متفاوت عنوان می شود از بین برود، تصریح کرد: بدین ترتیب هم آمار بدون نقص خواهد بود و هم اطلاعات مجرمان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک به سهولت در دسترس قرار دارد و مجرمان نیز هر لحظه سایه نظارتی را بر سر خود احساس می کنند.
وی ادامه داد: با بهره مندی از بانک اطلاعاتی احصاء شده؛ امکان مناسبتر پایش، برخورد سریع و به هنگام نیروهای امنیتی و انتظامی با مجرمان فراهم می شود.
*کنترل و نظارت بر اراذل و اوباش، زمینه ساز استقرار امنیت در جامعه می شود
همچنین در این جلسه «حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند» قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان، با اشاره به اینکه ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی وظیفه تک تک ما است، گفت: یکی از موارد ایجاد امنیت، همین کنترل مجرمانی است که احتمال لغزش مجددشان وجود دارد.
وی اظهار کرد: امیدواریم دادستان استان به عنوان دبیر استانی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار مطابق با برنامه ریزی و پیشنهادی که دارند، با شناسایی مجرمان در هر رده سابقه دار، حرفه ای و خطرناک، بانک اطلاعاتی مربوطه را به روز داشته باشند، تا هر مجرمی که وارد زندان می شود بلافاصله سوابق او نیز استخراج شود.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: رصد و مراقبت از اوضاع و احوال اراذل و اوباش برای جلوگیری از وقوع جرم به ویژه هنگام مرخصی آنان از زندان، برای استقرار و استمرار امنیت و آرامش جامعه اهمیت بسیار دارد.
حجت الاسلام احمدوند در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال به ویژه در چهارشنبه سوری و ایام عید جا دارد که مجرمان سابقه دار و خطرناک در زندان باشند، عنوان کرد: هرچه بیشتر این مجرمان در کنترل و نظارت نیروهای امنیتی باشند، در نتیجه آرامش جامعه بهتر فراهم می شود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان