آخرین اخبار

4. فروردين 1401 - 22:02   |   کد مطلب: 40433
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه دستگاه های متولی سبب شد تا شاهد کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه سوری باشیم، گفت: کار گروهی صدها نفر از نیروهای بسیج، ناجا، هلال احمر، اورژانس و اجرای برنامه های سالم، سبب کاهش این حوادث در شهرستان نسبت به سایر نقاط استان شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز در جریان سفر «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر کشور به تویسرکان، او از اقدامات متولیان امر در حوزه پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در این شهرستان تجلیل کرد و گفته که جا دارد تا این اقدامات حتی در سطح ملی ارائه شود.

برای بررسی چرایی این رویداد مهم یعنی کاهش قابل توجه و ملموس حوادث چهارشنبه سوری در تویسرکان به سراغ فرماندار رفتیم تا بدانیم این مهم چگونه محقق شده است.

در این باره «حسین افشاری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: با پیگیری و اقدامات مؤثر شورای تأمین شهرستان و به دنبالش حضور میدانی نیروهای بسیج، انتظامی، هلال احمر، اورژانس و شهرداری اقدامات پیشگیرانه مناسبی در سطح شهرستان انجام گرفت.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن اقدامات محیط مناسبی نیز برای خانواده هایی که تمایل داشتند آئین چهارشنبه سوری را سالم و به دور از انفجار، آتش بازی های خطرسازی که گاهاً منجر به فوت و نقص عضو برگزار کنند، در محوطه آرامگاه میر رضی آرتیمانی فراهم شد.

فرماندار تویسرکان در تشریح جزئیات برخی از این اقدامات عنوان کرد: صدها نفر از نیروهای بسیج و انتظامی در برخی امکانی که احتمال می رفت اتفاقات ناگواری رخ داد با هوشیاری کامل مستقر داشتند و از بروز حوادث جلوگیری کردند.

افشاری تصریح کرد: در نتیجه یک کار گروهی شاهد بودیم که حوادث چهاشنبه سوری 1400 در شهرستان نسبت به سال های گذشته کاهش بسیار بسیار قابل ملاحظه و چشمگیری داشت و در سطح استان هم خوشبختانه با کمترین مصدوم مواجه بودیم.

وی اعلام کرد: در مجموع تنها دو انفجار ترقه در دست بود که در نهایت انگشتان دو نفر آسیب دید و پنج نفر هم جراحات سطحی برداشتند و این مصدومان خود آن هایی بودند که از مواد محترقه استفاده می کردند و نه تماشاگران، در حالی که در سایر شهرستان های استان متأسفانه حوادث چهارشنبه سوری، بالاتر از این بوده است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان