آخرین اخبار

13. دى 1401 - 21:59   |   کد مطلب: 40620
دبیرکل حزب‌الله در آغاز سخنرانی خود به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی شایعه پراکنی‌های صهیونیست‌ها را رد کرد و گفت که جای نگرانی نیست.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به شایعاتی که برخی رسانه‌های صهیونیستی و خلیجی در مورد وضعیت سلامت وی منتشر کرده بودند اشاره کرد و گفت: «در مورد آنچه رسانه‌های اسرائیلی و خلیجی گفتند اطمینان می‌دهم به شما که جای نگرانی نیست.»

سید حسن نصرالله در سالروز شهادت سردار سلیمانی تأکید کرد: «یکی از عوامل مهمی که بزرگی و اصالت و جایگاه یک فرد را نشان می‌دهد، عمل او در دنیا و آن چیزی است که محقق کرده است. ما بواسطه بزرگی عمل شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی حقیقت اصالت و جایگاه او را می‌شناسیم.»

حاج قاسم سرباز ولایت بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «هنگامی که فرمانده سلیمانی به منطقه ما آمد ویژگی‌های بارزی داشت که ازجمله آن صداقت و اخلاص بود.»

او همچنین تأکید کرد: «حاج قاسم ژنرال ولایت نبود بلکه او سرباز ولایت بود و در زندگی هم همینطور بود، همانگونه که دیگران را به آن توصیه می‌کرد. طی دو دهه از روزگار، حاج قاسم با دو نسخه از پروژه آمریکا مبارزه کرد که نسخه اول آن همان پروژه ثابت سلطه جویی بر منطقه بود.»

اگر اسرائیل در جنگ خود علیه لبنان پیروز شده بود، آن را با جنگ علیه سوریه کامل می‌کرد

اگر سلیمانی و مغنیه نبودند، آمریکا کل منطقه را اشغال می‌کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «حادثه ۱۱ سپتامبر به آمریکا برای اجرای پروژه ورود به افغانستان و عراق و نزدیک شدن به ایران و سوریه انگیزه داد.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «اگر اسرائیل در جنگ خود علیه لبنان پیروز شده بود، آن را با جنگ علیه سوریه کامل می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاد؛ چراکه شهید سلیمانی آنجا حضور داشت.» همچنین گفت: «سوریه و ایران مقابل فشار‌های آمریکا پایداری کردند و مقاومت عراق نیز عملیات ویژه‌ای علیه نیرو‌های آمریکایی انجام دادند. مقاومت عراق آمریکایی‌ها را شکست داد و آن‌ها را وادار به خروج از عراق و تغییر چهره منطقه کرد.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «آن‌هایی که مقاومت در عراق را آغاز کردند، گروه‌ها و جریان‌ها بودند و حاج قاسم در کنار ابومهدی المهندس به آن‌ها آموزش و برنامه داد. اگر پایداری سوریه و اراده مقاومت عراق نبود، اگر سلیمانی و مغنیه آنجا حضور نداشتند، آمریکا کل منطقه را اشغال می‌کرد.»

هدف از ترور سردار سلیمانی تضعیف مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و فلسطین بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «آنچه در جهان عرب اتفاق افتاد، از تونس گرفته تا سوریه، حتی متحدان آمریکا را ترساند و آمریکا برای ویران کردن کشور‌های منطقه از آن استفاده کرد.»

سید حسن نصرالله با بیان این‌که «بدترین چیزی که در نسخه دوم پروژه خاورمیانه جدید به کار گرفته شد، فرقه‌گرایی و اندیشه تکفیری بود»، بیان داشت: «بی‌تردید دولت آمریکا خیلی خوب عملیات ترور علنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را بررسی کرده بود.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «هدف از ترور، شکستن مقاومت و ترساندن عراقی‌ها و نیز تضعیف محور مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و فلسطین بود. همچنین یکی دیگر از اهداف ترور، دور ساختن مهمترین تهدید استراتژیک از اسرائیل بود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «پس از شهادت سلیمانی، معامله قرن ناکام ماند و لبنان قواعد درگیری را تغییر داد و سوریه نیز قواعد سیاسی را تثبیت کرد.»

کابینه نتانیاهو به واسطه مفسدین نابودی رژیم موقت اسرائیل را تسریع خواهد کرد

دبیرکل حزب‌الله گفت: «کابینه جدید نتانیاهو به واسطه مفسدین، مجرمین و افراط‌گرا‌هایی که در خود جای داده، نابودی رژیم موقت اسرائیل را تسریع خواهد کرد.»

سید حسن نصرالله افزود: «صدای مقاومت در لبنان را به صدای فلسطینی‌ها پیوند می‌دهم؛ تعرض به مقدسات فقط شرایط را به سطح انفجار در فلسطین نمی‌رساند، بلکه تمام منطقه را شامل می‌شود. هیچ‌گونه تغییر قواعد درگیری در لبنان را نمی‌پذیریم؛ آن‌ها می‌دانند که در زمان ترسیم مرزها، ما برای هر چیزی آمادگی داشتیم.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: «ما رئیس‌جمهوری نمی‌خواهیم که از مقاومت حمایت کند، چراکه آن به حمایت نیاز ندارد، بلکه رئیس‌جمهوری را می‌خواهیم که به مقاومت خیانت نکند. این حق ماست که رئیس‌جمهوری داشته باشیم از پشت به مقاومت خنجر نزند؛ در غیر این صورت جنگ داخلی روی خواهد داد.»

هرکس پرونده ریاست‌جمهوری لبنان را به پرونده هسته‌ای ایران مرتبط می‌کند، نادان است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «ایران فقط در مورد پرونده هسته‌ای مذاکره می‌کند و این آمریکایی‌ها هستند که می‌خواهند پرونده‌های منطقه را هم وارد مذاکرات کنند. هرکس پرونده ریاست‌جمهوری لبنان را به پرونده هسته‌ای مرتبط می‌کند، نادان است.»

سید حسن نصرالله گفت: «ایران طی ۴۰ سال گذشته هیچگاه در امور لبنان دخالت نکرده است. حتی در مذاکرات سعودی‌ها و ایرانی‌ها هم اولویت عربستان یمن است نه لبنان.»

دبیرکل حزب‌الله خطاب به مردم لبنان گفت: «ما از دیدار‌ها و گفت‌وگو‌های اخیر حمایت می‌کنیم و به شما می‌گویم که منتظر خارج نباشید، چراکه وقت تنگ است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: «ما بر حل اختلافات میان حزب الله و جریان ملی آزاد تأکید داریم. همیشه به وزیر جبران باسیل می‌گفتم که اگر شما از ناحیه ائتلاف با ما دچار حرج و سختی شدید، دیگر شما تعهدی ندارید. ما اختلافات با جریان ملی آزاد را حل خواهیم کرد؛ چراکه مردم لبنان به این دیدار‌ها و ارتباطات نیاز دارند.»

سید حسن نصرالله در پایان گفت: «محور با حمایت و فداکاری‌های شما به سمت پیروزی پیش می‌رود و خون این دو شهید آغازگر مرحله‌ای ویژه بود که به پیروزی منتهی خواهد شد.»

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان