آخرین اخبار

13. دى 1401 - 14:42   |   کد مطلب: 40621
مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لحظاتی پیش مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و اقشار مختلف مردم در محل مصلی تهران آغاز شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن پاسداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها از عموم مردم بصیر، انقلابی و همیشه در صحنه دعوت کرده بود تا در این مراسم شرکت کنند.

آیت الله رئیسی، سردار سلامی فرمانده سپاه، سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور دارند.

خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشور‌های محور مقاومت نیز از مهمانان دیگر این مراسم هستند.

حاج قاسم نماد وحدت و همبستگی بود

رئیس جمهور در این مراسم گفت: یاد و خاطره قهرمان مبارزه با تروریست را گرامی میداریم و به روح بلندش درود می‌فرستیم و از همه مردم ایران به ویژه جوانان عزیز برای این پاسداشت صمیمانه سپاسگذارم. بدون تردید گرامی داشت یاد و خاطره قهرمان امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: این یک حضور عادی نیست بلکه با خود سخنی دارد و پیام به همه آزاد مردان عالم است که باید با مقاومت را را دربرابر ستمگران سد کرد.

رئیس جمهور افزود: اولین گام شهید سلیمانی خود سازی بوده است. ایشان ابتدا خودسازی کرد تا بتواند جامعه سازی کند بدون خودسازی امکان جامعه سازی وجود ندارد و بدون اینکه کسی امیر نفس نشود امکان ندارد شخصیتی اثرگذار در جامعه بشری باشد تمام پیشوایان ما ابتدا راه خودسازی را پیمودند.

[رئیس جمهور]

وی افزود: عشق به خدا، اهل بیت و حضرت زهرا او را یک انسان خود ساخته پرورش داد و این نکته بسیار مهم است. نکته دوم بستر تحولی بود که او در آن قرار گرفته بود یعنی بستر نظام اسلامی؛ مکتب شهید سلیمانی مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی (ع) است. جمهوری اسلامی چرخه پرورش انسان‌های مجاهد در راه خداست این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است و شهدا و جانبازان ما در این عرصه متحول شدند و رویش یافتند این چرخه درون زا و زنده است و همواره در حال تحول است.

حاج قاسم شخصیتی بود که در میدان اقدامات منحصر به فردی داشت

وی گفت: حاج قاسم شخصیتی بود که در میدان اقدامات منحصر به فردی داشت. ساختار سازی که در میدان و رویش نیرو‌های که برای مقاومت انجام داد. برای او یک نکته محور بود و آن هم دفع شر و فساد بود و ساختن انسان‌ها ساختار سازی در جبهه مقاومت توسط این شهید بزرگوار شکل گرفت.

وی افزود: وقتی که حرکت و سخن و سیره و سلوک او را دیدند همه عاشقانه با او همراهی کردند. نکته‌ای که در زندگی او اهمیت داشت آن بود که انقلابی بماند. برای او مردم مهم بودند و اگر انقلابی بود. این امر را در مردم خود تعریف می‌کردند و همه با او احساس برادری و نزدیکی می‌کردند و جلوه مهم این حضور را در تشییع جنازه او دیدیم. حاج قاسم نماد وحدت و همبستگی بود و او پس از شهادتش هم نماد این واژه است.

رئیس جمهور گفت: جوانان عزیز امروز در قرن ۲۱ با افتخار یاد کنید نماد مبارزه با استکبار و تروریست شهید سلیمانی است.

[انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است]

وی افزود:نظام سلطه به دنبال هویت زدایی از مردم هستند و می‌خواهم بگویم شهید سلیمانی شخصیتی بود که عنصر هویت ساز بود. امروز آنچه مغرب زمین به تفکر‌های انقلابی حمله می‌کند می‌خواهد هویت زدایی کند به نحوی که امروز علی رغم فضای تبلیغاتی دشمن بایت سست شدن مردم نسبت به فضای ارزشی دیدیم که در تشییع جنازه شهید ما چه قیامی در ایران و عراق سایر نقاط جهان بر پا شد. شهید سلیمانی در قلب‌ها جا گرفته و اسم او را سردار دل‌ها می‌گذاریم.

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

وی ادامه داد:دشمن می‌خواهد القا کند که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شدند، اما حضور مردم در تشییع شهدای امنیت و شهدای دفاع مقدس نشان داد که مردم همچنان پای این نظام هستند. به دشمنان انقلاب اسلامی می‌گویم، همان گونه که سردار سلیمانی در مقابل ظلم‌ها و استکبار شما ایستادگی کرد و مقاومت را در منطقه آفرید امروز شهید سلیمانی همانگونه مقابل شما قرار دارد.

رئیس جمهور کفت: سردار سلامی و سردار قاآنی در روز شهادت شهید سلیمانی اعلام کردند که آمریکایی‌ها بدانند که از خون شهید سلیمانی نخواهند گذشت و من هم اعلام می‌کنم که انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان آن نخواهیم گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه قدرت خود را به میدان آورده و جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اید، گفت: با جنگ احزاب، همه توان خود را به کار گرفته‌اید، اما دیدید که ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت سلیمانی و گوش دادن به ندای بصیرت آفرین رهبرمان چگونه شما را در همه جنگ‌ها ناکام گذاشته اند.

[حضور پرشور مردم در مصلی امام خمینی]

در تمام جنگ‌ها شکست خورده‌اید و بعد از این هم شکست خواهید خورد

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای جنگ اقتصادی اظهار داشت: در جنگ سایبری یک روز همه پمپ بنزین‌ها را سراسر کشور از کار انداخته‌اید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه ملت ایران را همگام خود می‌کنید؛ در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین المللی علیه ملت ایران به کار گرفتید و در جنگ روانی هم همه رسانه‌های خود را به خط کردید؛ در جنگ اقتصاد هم وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کرده‌اید؛ ۵۰ کانال را برای عددسازی به کار گرفته‌اید. این تحلیل نیست بلکه خبر است که می‌گویم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز پیام این جمعیت و جمعیت‌های مشابه این در سراسر کشور این است که در همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: در حین ورود به مصلا دختر خانمی دهه نودی گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم ما پای کار هستیم به مسئولان هم پیام دهید که دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستند و مسئولان با اتکا به خدا حرکت کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی را متعلق به همه مردم آزاده دنیا بدانید امروز مقالات و دلنوشته‌ها در فضای مجازی و کتاب که طی این چند سال در فضایل شهید نوشته گواه این است که شهید بزرگوار با تو میثاق بستیم که گسستنی نیست و تا اخر پای نظام و انقلاب و ارزش‌ها ایستاده ایم.

انتقام خون شهید سلیمانی بر عهده ماست

حاج ابوفدک در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در مصلی تهران با بیان اینکه شهید سلیمانی روز‌های بسیار سختی را در سوریه شاهد بود، اظهار کرد: همه جهان تصمیم گرفته بودند تا دولت سوریه سرنگون شود، اما شهید سلیمانی این اجازه را نداد.

وی ادامه داد: من در مقابل ملت ایران گواهی می‌دهم، شهید سلیمانی با همان همتی که در لبنان مبارزه کرد، در سوریه هم مبارزه کرد، ولی او مسأله یمن و افغانستان را فراموش نکرد. پس از فتوای آیت الله سیستانی برای جهاد در برابر داعش، شهید سلیمانی به حضور این مرجع رفتند و اجازه خواستند در کنار دیگران در عراق در برابر داعش مقاومت کند. او پیام رهبر انقلاب را به آیت الله سیستانی رساند.

این عضو حشداالشعبی افزود: این شهید هیچ شب و روز برای مقابله با داعش نمی‌شناخت. آیت الله سیستانی شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامیدند. ابومهندس می‌گفت که من سرباز سردار سلیمانی هستم. سردار سلیمانی همین حرف را به ابومهندس می‌زد و این نشانه فروتنی این دو شهید بزرگوار بود.

ابوفدک خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی بود. باید بدانیم که یکی از اسرار موفقیت این شهدا، پیروی از ولایت فقیه و مرجعیت بود. اقدام دشمن در ترور این شخصیت‌ها نشانه شکست آن‌ها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا بر عهده ماست. رییس جمهور سابق آمریکا نمی‌تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خود شهدای خود را می‌گیریم.

[مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی]

در ادامه این مراسم زینب سلیمانی فرزند شهیدسلیمانی با قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردا سلیمانی گفت: از مردم کرمان برای استقبال خوب از مهمانان حاج قاسم قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند.

حال و هوای این روز‌ها یادآور تشییع شهید سلیمانی در دی ماه ۹۸ است

زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره‌های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند.

او گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند.

زینب سلیمانی ادامه داد: حال و هوای این روز‌ها یادآور تشییع شهید سلیمانی در دی ماه ۹۸ است. مردم عزیز ما امسال قدم‌های بزرگی برداشتند دست تک تک شما را می‌بوسم و قدردان محبت‌های شما هستم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان