آخرین اخبار

15. دى 1401 - 9:54   |   کد مطلب: 40626
دادستان همدان سرویس مدارس را به عنوان یکی از عوامل اصلی ترافیک صبحگاهی دانست و گفت: می توان با افزایش شرکت های مینی بوسرانی، پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی، افزایش دوربین های پلاک خوان، تعیین تکلیف هرچه سریعتر شرکت کنترل هوشمند ترافیک و ویژه تر ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه، تا حدودی گره معضل ترافیک شهرها را برطرف ساخت.

به گزارش رودآور؛ «حسن خانجانی موقر» در پنجمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه ی استان همدان با موضوع معضل ترافیکی شهری، با تأکید بر اینکه باید معضلات ترافیکی ریشه ای حل شود، گفت: برخی راهکارهای ارایه شده برای رفع این مشکل در یک منطقه به صورت موقت است و جوابگوی بلندمدت نیست، بنابراین باید با بهره گیری از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک مسائل در سطح کلان آسیب شنایی، بررسی و برنامه جامع ترافیکی تدوین شود.
* ضرورت افزایش شرکت های مینی بوسرانی و پارکینگ های مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی
وی موضوع سرویس مدارس و استفاده عمده از سواری ها را به عنوان یکی از عوامل اصلی ترافیک شهری عنوان کرد و افزود: این در حالی است که می توان با تغییر نگاه برای توسعه زیرساختی به سمت افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی رفت.
دادستان همدان تصریح کرد: کنار گذاشتن روش های قدیمی و نوسازی اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده، توسعه زیربنایی و افزایش شرکت های مینی بوسرانی درون شهری، کاری است که باید شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها با فعال کردن بخش خصوصی شکل دهند.
خانجانی موقر عنوان کرد: چنانچه خدمات دهی در بخش خودروهای عمومی به مردم مناسب و مطلوب باشد، با توجه به ارزانتر بودن و امنیت بیشتر، استفاده از مینی بوس و اتوبوس بیش از پیش مورد اقبال عموم قرار می گیرد.
وی خطاب به شهرداری گفت: شهرداری تنها می خواهد خود پایه اصلی کار شود! این چه منطقی است؟ چرا از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار در این حوزه استفاده و استقبال نمی کنید؟!
دادستان همدان افزود: می گوییم برای کنترل ترافیک از پارکینگ مکانیزه استفاده کنید! پاسخ می دهند؛ منابع مالی آن را نداریم، در حالی که نیاز نیست خود شهرداری در این زمینه هزینه کند، بلکه به راحتی می تواند با بهره گیری از بخش خصوصی مشکل را حتی با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به آنان برطرف سازد.
خانجانی موقر عنوان کرد: شهرداری همچنین برای اجرای پارک حاشیه ای(شرکت کنترل هوشمند ترافیک) و یا شرکتی مشابه آن هرچه سریعتر عمل کرده و نتیجه را گزارش دهد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از راه اندازی مدارس غیردولتی در خیابان های مستعد ترافیک، به آموزش و پرورش ابلاغ شده؛ از این پس هرگونه راه اندازی مدارس غیردولتی و یا حتی راه اندازی مؤسسات آموزشی آزاد باید با ملاحظات ترافیکی باشد.
*ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه مغفول مانده
دادستان همدان الگوبرداری از برنامه شهرهای موفق در کنترل ترافیک، افزایش دوربین های پلاک خوان و بهره مندی بیشتر از پایش تصویری و همچنین ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح جامعه را از از دیگر مواردی برشمرد که باید به آن برای حل معضل ترافیک توجه ویژه ای داشت.
خانجانی موقر تصریح کرد: سابقا پلیس راهنمایی و رانندگی ، آموزش های ترافیکی به نسبت خوبی داشت، اما این روزها خبری از برنامه های این چنینی نیست. لازم است با همکاری شرکت های بیمه در این باره اقدام مناسبی بشود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان