آخرین اخبار

14. بهمن 1401 - 13:00   |   کد مطلب: 40664
خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه مولود کعبه بودن فضلیت مخصوص و منحصر به فرد امام علی(ع)، گفت: فضایل علی(ع) بر کسی پوشیده نیست، چنانچه بسیاری از این ویژگی های ایشان حتی در کتاب های اهل سنت نیز آمده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام حسینی مجد» در خطبه های نمازجمعه چهاردهم بهمن ماه در مصلی امام تویسرکان، با گرامیداشت اعیاد رجبیه و تبریک ویژه میلاد امیرالمومنین(ع)، گفت: زیباترین محل تولد برای این امام بوده، زمانی که کعبه به امر خداوند تعالی شکافته و ایشان در این خانه متبرک زاده می شود.

*مولود کعبه بودن فضلیت مخصوص و منحصر به فرد امام علی(ع)

وی تصریح کرد: در کتاب های بسیار اهل سنت هم بر این موضوع صحه گذاشته شده، اینکه تولد در خانه خدا، فضلیت مخصوص و منحصر به فرد برای امام اول شیعیان است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه 300 آیه مبارک در قرآن کریم درباره امام علی(ع) و ویژگی های ایشان است، عنوان کرد: آن امام بزرگوار در سن 10 سالگی نخستین مردی بود که به نبی مکرم اسلام(ص) ایمان آوردند و با ایشان نماز خواندند.

حجت الاسلام حسینی مجد با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره فضایل امام علی(ع)، گفت:  آن حضرت می فرمایند؛ فتنه هایی بعد از من رخ می دهد دست از دامان علی ع برندارید و دنبال ایشان باشید، علی(ع) با حق و حق با علی(ع) است تا روز قیامت بر من وارد شوند و در جایی دیگر هم از نبی خدا آمده که؛ حب به علی(ع) ایمان و بغض به ایشان نشانه کفر و نفاق است و محبان آن امام وارسته نخستین افرادی هستند که به بهشت وارد می شوند.

*جوانان را به اعتکاف تشویق کنید

وی همچنین با بیان اینکه از فرصت های ماه رجب برای خودسازی بهره بگیریم، افزود: ایام اعتکاف را در پیش داریم و چه بهتر جوانان را با برنامه های متعدد به سمت انجام این مستحب پر برکت تشویق کنیم.

*دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

امام جمعه تویسرکان در ادامه با گرمیداشت ایام خجسته دهه مبارک فجر، گفت: رشد روز افزون دانش روز دنیا از علوم پزشکی و هسته ای گرفته تا تسلیحات دفاعی و هوا فضا همه در سایه غیرت جوانمردان انقلابی این سرزمین با یاری جستن از خدا  شکل گرفته است.

حجت الاسلام حسینی مجد تأکید کرد: ایران اسلامی با این دستاوردها پایه و اساس بزرگی را در جهان گسترانده و آبرو کسب کرده است و چه بهتر در جهاد تبیین این دستاوردها را بیش از پیش برای نسل جوان عنوان کنیم.

انتهای پیم/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان