آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 23:53   |   کد مطلب: 12619
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان گفت: شهروندان همدانی 47روز از سال گذشته را با هوای آلوده بالای استاندارد سپری کردند که این پدیده برای این شهر خوش آب وهوای کشور یک تجربه است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، ˈقربانعلی محمد پورˈافزود: هوای استان همدان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال گذشته 46 روز به مرز هشدار و یک روز نیز در حالت اضطرار قرار داشته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان اظهار داشت : طبق نظر کارشناسان زیست محیطی آلودگی همدان ناشی از ذرات غبارمحلی است و تاکنون آلودگی ناشی از ذرات گازهای سمی در همدان گزارش نشده است .

وی یادآورشد: شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر متر مکعب است که در صورت بالا بودن این رقم هوا آلوده محسوب می شود و بیش از این اندازه گیری ، هوا در مرز اضطرار و در نهایت بحران قرار می گیرد.

وی با ذکر اینکه پنج سامانه پایش آلودگی هوا در همدان فعال است، گفت: ایستگاه سنجش آلاینده های زیست محیطی در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و کبودراهنگ قرار دارد.

وی گفت : اطلاعات و گزارش مربوط به سامانه پایش آلودگی هوای همدان در تابلوی نمایشگر که در میدان فلسطین همدان نصب است ،اعلام می شود و در این تابلوی نمایشگر ،میزان استاندارد ذرات و گرد غبار و دیگر آلاینده هابا رنگ بندی مشخص شده و وضعیت آلودگی هوا نیز با رنگ بندی خاصی به نمایش گذاشته شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان