آخرین اخبار

22. فروردين 1393 - 21:07   |   کد مطلب: 12643
اینجا ایستگاه آخر لیگ برتر است، جایی قرار است تا جام بالای سر یکی از تیم‌ها برود و پس از 30 هفته تلاش، تکلیف قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال مشخص شود.

به گزارش رودآور و به نقل از همدان ورزش؛ جذابیت‌های قهرمانی لیگ برتر امسال به مراتب بیشتر است. معادلات پیچیده‌ای که تنها در روز پایانی تکلیف قهرمان سیزدهمین دوره از لیگ را مشخص می‌کند.

بیشترین شناس قهرمانی را نفت تهران و فولاد دارند، که البته بسیاری شانس سرخوپوشان هوازی را در بالا بردن جام بیشتر می‌دانند.
بازی‌های هفته آخر همه چیز را مشخص می‌کند. نفت تهران، فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان قهرمانی هستند. هرچند شانس سپاهان نسبت به سایر رقبا به مراتب کمتر است.

قهرمانی نفت با سدی به نام سپاهان

نفت تهران اگر چه صدر نشین است و به ظاهر شانس بیشتری نسبت به سایر رقبایش دارد، اما برای قهرمانی در روز پایانی باید با تفاضل گل بالا از سد سپاهان بگذرد تا حریف سر سختی مثل فولاد را پشت سر بگذارد.

شاگردان گل محمدی با برد هفته گذشته خود صدر نشین شدند تا بر روی کاغذ با توجه به تفاضل گل بهتر خود نسبت به فولاد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند. اما نفتی‌ها یکی از دشوار ترین دیدار‌های هفته پایانی را تجربه خواهند کرد و به مصاف سپاهان آن هم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان خواهند رفت.

فولاد و بوی نزدیک قهرمانی

تیم فولاد خوزستان به عقیده بسیاری از کارشناسان امسال یکی از بهترین‌های لیگ است. تیمی که بدون حاشیه به کار خود ادامه داد و در کنار نتایج قابل قبولش در لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر هم خیلی خوب کار کرد.

فولاد شانس زیادی برای قهرمانی دارد، البته این تیم هم در هفته پایانی در تبریز مهمان تیم گسترش فولاد خواهد بود.

فولاد پیش از این هم یکبار قهرمان لیگ برتر شده بود.

نیم خیز استقلال برای قهرمانی

استقلال هم با نتایجی که در هفته پایانی رخ داد، بیش از پیش در جمع مدعیان قرار گرفت. استقلال البته کار بسیار سختی در هفته پایانی دارد.

آبی پوشان پایتخت جمعه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم تراکتور سازی هستند. اگر نفت و فولاد مساوی کنند، و استقلال ببرد، قهرمان این دوره از لیگ می‌شود. در صورت برد هر یک از دو تیم نفت و فولاد شانس قهرمانی استقلال از بین می‌رود.

رویای از دست رفته قهرمانی پرسپولیس باز می‌گردد؟

پرسپولیس در حالی که می‌توانست در هفته بیست و نهم با برد مقابل حرفیش بیشترین شانس قهرمانی را از آن خود کند، با تساوری در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.

پرسپولیس در صورت تساوی سه تیم بالای خود یعنی نفت تهران، فولاد و استقلال، با برد مقابل استقلال خوزستان در هفته پایانی قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

در صورت برد استقلال، فولاد و یا نفت تهران شانس قهرمانی سرخپوشان پایتخت از بین خواهد رفت.

سپاهان با کمترین شانس قهرمانی

طلایی پوشسان اصفهان نیز از شانس بسیار کمی برای قهرمانی برخوردارند.  اگر تمام ۴ مدعی اول قهرمانی یعنی نفت تهران، فولاد، استقلال و پرسپولیس نتیجه را به حریفان خود واگذار کنند و سپاهان هم با تفاضل گل بالا نفت تهران را ببرد، قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

کابوس سقوط در انتظار کدام تیم‌هاست؟

در پایان جدول هم در کنار مس که با ۲۱ امتیاز سقوط خود را قعطی کرده است، تیم‌های دیگر از جمله استقلال خوزستان، ذوب آهن، فجر سپاسی و داماش گیلان در خطر سقوط هستند.

داماش با ۲۵ امتیاز بیشترین احتمال را برای سقوط دارد. البته داماش در هفته‌ سی ام در رشت با مس بازی خواهد کرد.

داماش گیلان اگر مس را ببرد، ۲۸ امتیازه می‌شود و باید چشم به نتیجه دیدار‌های فجر و ذوب آهن با حریفانشان داشته باشد. اگر هریک ۲ تیم بالای داماش یعنی فجر و ذوب آهن ببرند، سقوط داماش قطعی است.
وضعیت داماش برای ماندن در لیگ دشوار است.

فجر سپاسی و ذوب آهن هر دو ۲۶ امتیازه هستند و در صورت برد ۲۹ امتیازه می‌شوند. اگر فجر ملوان را ببرد، ۲۹ امتیازه میشود و باید دید ذوب آهن چه نتیجه‌ای می‌گیرد. اگر با برد فجر، ذوب آهن ببازد یا مساوی کند، فجر در لیگ برتر خواهند ماند ولی اگر ذوب آهن هم ببرد، تفاضل گل مشخص خواهد کرد چه تیمی در لیگ برتر ماندنی است.

اگر فجر مساوی کند، و داماش ببرد، فجر سقوط نمی‌کند. وضعیت به پلی آف رفتن یا نرفتن فجر نیز در این حالت بستگی به نتیجه ذوب آهن دارد.

اگر فجر مقابل ملوان ببازد، ۲۶ امتیازه باقی می ماند و در صورت برد داماش سقوط می‌کند. دراین  حالت تساوی داماش هم همه چیز را به تفاضل گل می کشاند فجر در صورت شکست مقابل ملوان و شکست داماش به پلی آف خواهد رفت.

ذوب آهن ۲۶ امتیازه است و در صورت بردمقابل راه آهن در هفته سی‌ام چشم به نتیجه فجر خواهد دوخت که اگر فجر در این حالت مساوی کند یا ببازد ذوب آهن با ۲۹ امتیاز در لیگ می‌ماند.

اما اگر ذوب آهن ببرد و فجر هم موفق به پیروزی مقابل ملوان شود هر دو تیم ۲۹ امتیازه می‌شوند و تفاضل گل وضعیت ماندن درلیگ را مشخص می‌کند.در این میان استقلال خوزستان هم در تعیین وضعیت بی‌تأثیر نخواهد بود.

اگر ذوب آهن درمقابل راه آهن مساوی کند ۲۷ امتیازه می‌شود و در صورت باخت یا تساوی فجر با احتساب تفاضل گل و البته نتیجه داماش وضعیت ماندنش درلیگ برتر مشخص خواهد شد.

درصورت باخت ذوب آهن مقابل راه آهن هم باخت دو تیم داماش و فجر از سقوط ذوب آهن جلوگیری می‌کند.

دراین میان استقلال خوزستان هم که با پرسپولیس بازی دارد با وجود ۲۹ امتیاز چشم به تیم‌های پایین تر از خود دوخته است تا با احتساب تفاضل گل درخصوص برد احتمالی فجر و ذوب آهن وضعیتش برای رفتن یانرفتن به پلی آف مشخص شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان