آخرین اخبار

23. فروردين 1393 - 17:55   |   کد مطلب: 12654
با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه تویسرکان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، طی حکمی دکتر مجتبی بابایی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان معرفی شد.

به گزارش رودآور این مراسم با امام جمعه تویسرکان، نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، فرماندار و جمعی از مسئولان تویسرکانی، رئیس و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اساتید و پرسنل واحد تویسرکان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان در این مراسم به تأثیر و جایگاه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج و توسعه علم و فرهنگ اشاره و اظهار کرد: بیدار حقیقی در سایه تحصیل علم همراه و همزمان با تهذیب نفس و در سایه فرهنگ دینی و باورهای دینی به دست می آید.

وی یکی از دغدغه های رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان را ارتقاء جایگاه فرهنگی و علمی دانشگاه و شهرستان عنوان کرد و با تقدیر از دکتر جامعه بزرگی افزود: امید است که با درایت و تجربه رئیس جدید دانشگاه توجه به مسائل فرهنگی همراه با تحصیل علم و پژوهش نیز همراه باشد.

رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار باشد

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت نیز اظهار کرد: برای تربیت نسل کارآفرین باید رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار، تناسب داشته باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در سیستم آموزشی کشور رشته های تحصیلی در دانشگاه ها متناسب با بازار کار نیست، بر ایجاد رشته های تحصیلی متناسب با پژوهش محوری و تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌های اقتصادی تأکید کرد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ابراز کرد: دانشگاه ها می توانند با یک زمینه سازی مناسب برای توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور با تأکید بر حرکت‌های جهادی و توجه به نیازهای واقعی و شناسایی فرصت‌های مهم اشتغال زایی گام های مؤثری بردارند.

مفتح تشویق صاحبان صنایع و مشاغل به بهره‌گیری از منابع انسانی عظیم پروش یافته و فرصت‌های شغلی کشور و معرفی کارآفرینان برتر را از دیگر مزایای هماهنگی و متناسب بودن رشته های دانشگاهی با بازار کار برشمرد و افزود: توجه به مهارت‌های شغلی دانشجویان و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با اشتغالزایی پایدار و ترویج فرهنگ دانش و مهارت کارآفرینی باید در آموزش‌های دانشگاهی مورد تأکید باشد.

سید مهرداد موسوی فرماندار تویسرکان نیز با بیان اینکه استان همدان و به ویژه شهرستان تویسرکان دارای مفاخر و دانشمندانی عالم و عارف است، اظهار کرد: حضور ابوعلی سینا میر علی همدان به عنوان عارفانی دانشمند در استان همدان به خوبی نشان می دهد که این مردمان استان سابقه دیرینه در کسب علم و دانش همراه با تهذیب نفس دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان اولین دانشگاه این شهرستان است که تأسیس شده است، افزود: به طور قطع تعامل و همکاری بیش از پیش دانشگاه پیام نور و دانشکده فنی  و مهندسی تویسرکان می تواند جایگاه علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان را ارتقاء دهد.

حجت الاسلام علي امامي فر مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد همدان با تأکید بر اینکه نماز در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، گفت: از وظایف هر مدیر و یا رئیس در جامعه اسلامی اهتمام ویژه به ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن به صورت جماعت است.

سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به کمیت و کیفیت مقالات تولید شده در دانشگاه آزاد اسلامی، جهش و حرکت علمی کشور را نیازمند فعالیت های پایدار پژوهشی دانست.

وی که پیش از این به مدت پنج سال به عنوان ریاست اسبق دانشگاه آزاد تویسرکان فعالیت داشت، و با بیان اینکه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد تویسرکان در زمان ریاست وی بزرگترین افتخار برای او محسوب می شود، ابراز کرد: تجهیز آزمایشگاه ها، ارتقاء رشته های تحصیلی از 55 رشته به 77 رشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش اعضای هیئت علمی از 56 به 76 نفر، ارتقاء تعداد افراد بورس شده از سه با 11 نفر، اتمام 161 طرح پزوهشی و 69 پژوهش در دست اقدام، تکمیل خوابگاه کوثر و احداث خوابگاه الغدیر و تجهیز این خوابگاه ها به سالن بدنسازی و وسایل تفریحی برخی دیگر از فعالیت های انجام شده در پنج سال گذشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان انتخاب یک نیروی متخصص و بومی به عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی را ارزشمند دانست و افزود: در سال های فعالیت خود در این دانشگاه سایر مسئولان ادارات تویسرکان هماهنگی و تعامل و تفاهم خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان داشتند.

مجتبی بابایی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان نیز با تأکید بر اینکه تعامل و همفکری زمینه های پیشرفت مجموعه را فراهم می کند، گفت: با رفاقت و همدلی، صمیمیت و تلاش بین تمامی کارکنان می توان در راستای ارتقاء بیش از پیش جایگاه علمی، پژوهشی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در سطح استان و کشور گام برداشت.

وی توجه به پژوهش را اولویت کاری خود عنوان کرد و افزود: دانشگاهی که تحقیق را سرلوحه کاری خود قرار داده و پژوهش محور باشد می تواند در راستای خدمت رسانی به جامعه مفید واقع شود.

در این مراسم از خدمات پنج ساله سعید جامه بزرگی رئیس سابق دانشکاه آزاد اسلامی تویسرکان که سال گذشته به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان منصوب شده بود، تقدیر و مجتبی بابایی به سمت  رییس دانشگاه آزاد تویسرکان معرفی شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان