آخرین اخبار

27. فروردين 1393 - 10:25   |   کد مطلب: 12749
مسئول برگزاری رصد آسمان در شب یوری گفت: به مناسبت سفر اولین انسان به فضا رصد آسمان در شب یوری در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می شود.

به گزارش رودآور و به نقل از مهر، مهسا درویش قنبر با بیان اینکه در روزهای اخیر بسیاری از سایت ها و منابع خبری به مناسبت پنجاه و سومین سال ورود انسان به فضا دست به انتشار گزارشاتی در خصوص این رویداد مهم تاریخی زده اند، عنوان داشت: در همین راستا نیز علاقه مندان به فضا و رصد اقدام به برگزاری رصد آسمان در شب یوری کرده اند.

وی در ادامه گفت: رصد آسمان در شب یوری ویژه دانشجویان از جمله دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد، دانشگاه صنعتی و دانشگاه پیام نور همدان است که علاقه مندان می توانند در این مراسم شرکت کنند.

درویش قنبر ابراز داشت: رصد آسمان در شب یوری با همکاری ستاد بسیج خواهران دانشگاه صنعتی همدان برگزار می شود و افراد می توانند برای ثبت نام به بسیج خواهران دانشگاه صنعتی مراجعه کنند.

مسئول برگزاری رصد آسمان در شب یوری اذعان داشت: رصد آسمان در شب یوری روز پنج شنبه 28 فروردین ماه ویژه خواهران و برادران برگزار می شود.

وی گفت: مراسم رصد آسمان در شب یوری از ساعت 17 و سی دقیقه تا 22 و سی دقیقه در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می شود.

مسئول برگزاری رصد آسمان در شب یوری افزود: یوری گاگارین، کیهان ‌نورد روسی و نخستین فضانورد جهان در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۲۳ فروردین ۱۳۴۰ خورشیدی توسط فضاپیمای وُستوک-۱ به مدت ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را یک دور بطور کامل پیمود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان