آخرین اخبار

27. فروردين 1393 - 9:26   |   کد مطلب: 12750
یک متخصص ایمنولوژی،آسم و آلرژی در همدان گفت:درمان نکردن به موقع و مناسب حساسیت های فصلی، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

به گزارش رودآور و به نقل از ایرنا، دکترˈعلی آزادیˈافزود: عدم درمان به موقع حساسیت های فصلی سبب می شود سیستم ایمنی بدن در نوبت های بعدی تماس به محرک ها به خوبی عمل نکند و میزان حساسیت در افراد افزایش یافته و علایم حساسیت روز به روز تشدید شود.

وی با تاکید برلزوم پیشگیری ازابتلا به حساسیت های فصلی اظهار داشت: اگرچه آلرژی گونه های مختلفی دارد اما آلرژی فصلی ناشی از گرده های گیاهان را می توان با تشخیص به موقع درمان کرد.

وی ادامه داد: برخی افراد با مشاهده علایم ابتلا به حساسیت های فصلی به سراغ مصرف دارو می روند در حالیکه طبق یافته های پزشکی می توان با روش های غیر از مصرف دارو تا حدود زیادی میزان این حساسیت ها را کاهش داد.

وی ادامه داد:بعضی افراد نیز به اشتباه ابتلا به حساسیت های فصلی را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند و با بروز کوچکترین علایم مانند عطسه یا آبریزش بینی به سراغ خوددرمانی و تجویز خودسرانه داروها می روند.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی بدن هر یک از افراد به صورت طبیعی به محرک ها پاسخ می دهد و همین امر در بسیاری از افراد سبب بروز حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار می شود.

دکتر آزادی با بیان اینکه زمینه ابتلا به این نوع آلرژی در برخی از افراد بصورت مادرزادی وجود دارد، تصریح کرد: برخی دیگر از افراد نیز به صورت اکتسابی و به مرور زمان به حساسیت های فصلی مبتلا می شوند.

وی دوری از عوامل محرک زا مانند قرار گرفتن در هوای آلوده، گرده گیاهان و گرد و غبار را از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این نوع آلرژی در افراد عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچگونه درمان قطعی برای جلوگیری از بروز حساسیت های فصلی در افراد کشف نشده است.

دکتر آزادی به مبتلایان به حساسیت های فصلی توصیه کرد: از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده خودداری کنند و در صورت اجبار برای قرار گرفتن در معرض این نوع محرک ها، حتما از ماسک استفاده کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان