آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1393 - 9:41   |   کد مطلب: 12916
به دنبال سفرهیئت تجاری ازشهرحیدرآباد هندوستان به همدان/
میز مشترک همکاری‌های همدان و ایندو - ایران تاسیس شد
به دنبال سفر هیئت تجاری از شهر حیدرآباد هندوستان به استان همدان نظام نامه میز مشترک همکاری های اتاق همدان و اتاق ایندو-ایران امضا و این میز در اتاق بازرگانی همدان تاسیس شد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، شامگاه پنجشنبه استان همدان میزبان هیئت تجاری 25 نفره از شهر حیدرآباد هندوستان بود که این گروه پس از بازدید از پروژه پرشین یاقوت(مرکز تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی) و کارخانه تولید مواد غذایی سحر به هتل پارسیان همدان رفتند تا در آنجا مذاکرات رو در رو را پی بگیرند.

طرف های ایرانی و هندی پس از مذاکراتی دو به دو راهی اتاق بازرگانی همدان شدند تا ضمن توافقات نهایی تفاهم نامه هایی را نیز امضا کنند.
در نهایت نظام نامه میز مشترک همکاری های اتاق همدان و اتاق ایندو-ایران و تفاهم نامه همکاری مشترک اتاق همدان و اتاق ایندو –ایران به امضا طرفیت رسید.

تفاهم باید به افزایش مبادلات اقتصادی منجر شود

خسرو سامری سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان در این مراسم با بیان اینکه همدان باید به سهم مناسبی از تجارت با هندوستان برسد، گفت: در حال حاضر ایران با هندوستان 14 میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد که باید با ایجاد این میز مشترک سهم استان همدان از این مبادلات سهم مناسبی باشد.

وی افزود: شهر همدان و شهر حیدرآباد هندوستان از نظر مباحث فرهنگی، مذهبی و نژادی شباهت هایی با یکدیگر دارند که این امر می تواند در توسعه روابط اقتصادی نیز موثر باشد.

سامری با اشاره به اینکه همدان قدیمی ترین پایتخت ایران بوده است، گفت: زمینه مختلف سرمایه گذاری در استان همدان فراهم بوده و نیاز است تا سرمایه گذاران هندی در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و حمل و نقل را زمینه های مستعد سرمایه گذاری همدان دانست و اعلام کرد: نتایج این ارتباطات باید به همکاری های اقتصادی بین دو شهر منجر شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان با بیان اینکه همدان با دارا بودن 110 هزار دانشجو و 11 دانشگاه یکی از استان های دانشگاهی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: استان همدان در رشته هایی همچون شیمی و پزشکی رتبه اول را در کشور داراست که این امر می تواند در تبادل داشنجو بسیار موثر باشد.

به آینده ارتباط با همدان امیدواریم

رئیس اتاق بازرگانی شهر حیدرآباد هندوستان نیز در این مراسم با بیان اینکه از سال های گذشته به دنبال ایجاد این میز مشترک بوده ایم، اظهار کرد: مشکلات زیادی بر سر راه تجارت با ایران وجود داشت که با همکاری شرکت ها تجاری و اقتصادی بخشی از این موانع برطرف شده و به آینده این ارتباط امیدواریم.

احمد افخم رضا افزود: شباهت های فرهنگی و نژادی ایران و هند در گسترش این ارتباطات بسیار موثر است و از آن باید برای توسعه روابط اقتصادی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: شهر حیدرآباد هند علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه IT، قیر و پالایشگاه و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که استان همدان در این زمینه ها ظرفیت های مناسبی دارد و امیدواریم بتوان اقدامات مثبتی دراین زمینه انجام داد.

افخم رضا با اشاره به اینکه نباید میز مشترک را سوری ایجاد کرد، تاکید کرد: تاسیس این میز مشترک باید به خدمات دهی مناسب به تاجران دو کشور بیانجامد تا موجب توسعه روابط و همکاری های شود.

به گزارش تسنیم، گروه تجاری حیدرآباد هندوستان شامگاه گذشته بازدیدی از دهکده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنجنامه داشتند که در این بازدید با ظرفیت های گردشگری همدان نیز آشنا شدند.

همچنین این گروه تجاری شب گذشته با استاندار همدان و معاونان وی بر سر میز شام نشسته و مذاکراتی را با یکدیگر داشتند.

این گروه تجاری امروز نیز از پایتخت سفال ایران شهر لالجین و بزرگترین غارآبی جهان غار علیصدر بازدید کرده و سپس راهی استان کرمانشاه می شوند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان