آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1393 - 8:49   |   کد مطلب: 12931
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان گفت: دو هزار و 450 حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان که قبل از سال 85 حفاری شده شناسایی و در حال ساماندهی است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا،ˈمنصور ستودهˈ افزود: برای انسداد یک هزار حلقه چاه غیر مجاز نیز در استان حکم انسداد ار مراجع قضایی دریافت شده و این احکام با انسداد 140 حلقه چاه در سال گذشته به اجرا گذاشته شد که در نتیجه از برداشت غیر مجاز شش میلیون متر مکعب از منابع آبهای زیرزمینی صرفه جویی جلوگیری شده است .

وی اظهار داشت : در حال حاضر تنها در بخش آب شرب مجوز حفاری صادر می شود که در سال گذشته 180 مجوز در بخش آب شرب روستایی و شهری صادر شده که رشد 30 درصدی نسبت به دوره های قبل داشته است .

وی از اجرای طرح تعویض پروانه چاههای کشاورزی خبر داد و افزود: تمام پروانه های قبلی از درجه اعتبار ساقط است و مشترکین باید برای دریافت پروانه های جدید به امور آب منطقه خود مراجعه کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان تصریح کرد این پروانه ها بر اساس الگوی کشت و سند ملی آب صادر می شود .

ستوده ، با اشاره به نقش کنتورهای هوشمند آب و برق در کاهش مصرف گفت : تاکنون 800 کنتور بر روی چاههای کشاورزی نصب شده که متاسفانه کشاورزان استقبال زیادی از این طرح نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد:خرید و نصب این نوع کنتور 50 میلیون ریال هزینه برای کشاورزان دارد که اگر بخشی از آن را دولت تقبل کند می توان به توسعه این طرح امیدوار بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان