آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1393 - 17:49   |   کد مطلب: 12949
ظهر امروز دوباره استانداری همدان با تجمع افرادی رو به رو بود که با وجود عدم توانایی جسمی به دنبال زنده کردن حقوق خود بودند.

اعضای این تعاونی مدعی هستند که با وجود پرداخت مبالغی برای ساخت مسکن هنوز اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته و با گذشت نزدیک به چهار سال هنوز این پروژه در حد فونداسیون باقی مانده است.

عدم پاسخگویی مسئولان آزاردهنده است

سید جواد صباحی یکی از اعضای تعاونی مسکن مهر افراد ضایع نخاعی همدان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از عدم پاسخگویی مسئولان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: از سال 89 عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر آغاز شده ولی در حال حاضر پروژه تعطیل شده و کاری در آن انجام نمی شود و از طرفی عدم پاسخگویی مسئولان برای ما آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه زمینی در حوالی راهنمایی رانندگی برای ساخت مسکن مهر خریداری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه در حد فونداسیون و پایه باقی مانده و متاسفانه کار نیز تعطیل شده است.

صباحی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیرعامل این تعاونی پاسخ مناسبی به اعضا نمی دهد، اظهار کرد: خانم (ا.ح) مدیرعامل تعاونی مسکن مهر اعضای ضایع نخاعی همدان هستند که در این قضیه ورود پیدا نکرده و این خانم کارمند اداره کل بهزیستی استان همدان نیز نیست.

وی اعلام کرد: براساس گفته های این خانم نزدیک به 500 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده و با وجود پرداختی هایی که از سوی متقاضیان صورت گرفته همچنان طلب آورده دارند.

صباحی بیان کرد: برخی از متقاضیان هزینه ساخت مسکن را به حساب شخصی واریز کرده اند و این امر جای سوال دارد که چرا به جای حساب تعاونی پول به حساب شخصی واریز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این تعاونی 36 عضو دارد که هر یک هفت میلیون و 350 هزار تومان پرداخت کرده اند و قرار بود با هشت میلیون تومان در سال 90 اعضا صاحب خانه شوند.

صباحی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه پیمانکاران با نرخ روز پروژه را اجرا می کنند و به همین دلیل از متقاضیان خواستار پرداخت 25 میلیون تومان دیگر توسط هر یک از اعضا هستند.

هیچ اتفاق غیرقانونی در این پروژه رخ نداده است

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ضایعه نخاعی همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با گلایه از صحبت های اعضای تعاونی در رابطه با تعطیلی پروژه گفت: تمامی اسناد مالی تعاونی وجود دارد و توسط کارشناسان دادگستری مورد بررسی قرار گرفته است.

اعظم حیدرزاده افزود: پروژه مسکن مهر تعاونی ضایع نخاعی همدان از سال 89 پروانه ساخت اخذ کرده و از سال 90 نیز قرارداد زمین برای ساخت تحویل تعاونی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای این پروژه 380 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: متقاضیان از دو میلیون و 600 هزار تومان تا هفت میلیون تومان آورده داشته اند که در نهایت آورده متقاضیان 206 میلیون تومان بوده و 116 میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده و مابقی نیز به پیمانکار بدهکاریم.

حیدرزاده گفت: در حال حاضر از متقاضیان خواسته شده تا 50 میلیون تومان بدهی پیمانکار را پرداخت کنند ولی هنوز اقدامی در این راستا از سوی متقاضیان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه در حد فونداسیون کار شده است، افزود: از اردیبهشت ماه سال گذشته خود اعضا پروژه را تعطیل کرده اند و تنها به دنبال شکایت از من هستند.

مدیرعامل تعاونی مسکن انجمن ضایعه نخاعی همدان اعلام کرد: کارشناسان دادگستری تمامی حساب ها و اسناد تعاونی را مورد برسی قرار داده و هیچ مشکلی در حساب ها پیدا نکرده اند و این ادعا که آورده متقاضی به حساب شخصی واریز شده کذب است.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای ساخت مسکن متناسب با شرایط معلولان داشته ام ولی از این پس خود آنها باید پیگیری امور را داشته باشند.

بنا بر این گزارش، براساس ادعای یکی از اعضا مدیرکل بهزیستی استان همدان در این باره اعلام بی تفاوتی کرده و گفته است که هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

البته خبرنگار ما نیز با وجود تماس هایی با روابط عمومی بهزیستی استان همدان موفق به ارتباط گیری و انجام مصاحبه با مدیرکل نشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان