آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1393 - 23:05   |   کد مطلب: 13074
دبیر کمیته برنامه ریزی همدان عنوان کرد
سهم ۲۲ درصدی استان همدان از بودجه کل کشور
دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان گفت: بودجه امسال کل کشور ۸۰۳ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۲ درصد سهم همدان است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، تورج الوانیان ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با ارائه گزارشی از اعتبارات امسال و سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته از 19 منبع اعتباری در مجموع 278 میلیارد تومان بودجه استان همدان از این میزان تنها 28 درصد معادل 78 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

وی افزود: از اعتبار سال گذشته سهم شهرستان همدان 50 میلیارد تومان بود که 14.6 میلیارد تومان معادل 29.3 درصد تخصیص یافت و این میزان در تخصیص اعتبار نسبت به متوسط استانی 1.3 درصد بیشتر بوده است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی همدان تصریح کرد: اعتبارات از محل منابع ماده 180 قانون 17.6 درصد، منابع حال از فروش نفت و گاز 49.7 درصد و همچنین منابع جرایم نیز به صورت 100 درصدی به شهرستان تخصیص یافته است و در مجموع متوسط دریافتی شهرستان همدان نسبت به استان بیشتر است.

وی افزود: در دو سال اخیر از محل منابع و اعتبارات اجازه اجرا و ساخت پروژه جدیدی در همدان داده نشده است و تنها مطالبات پیمانکار پرداخت شده است.

الوانیان بیان کرد: بودجه کل کشور امسال در مجموع 803 میلیارد تومان است که از این میزان 22 درصد سهم استان همدان است و مابقی باید از اعتبارات ملی جذب شود.

وی عنوان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته 10.4 درصد رشد داشته است و همچنین در منابع تملک دارایی و سرمایه‌ای 42 درصد و هزینه‌ای 16.6 درصد شاهد افزایش بوده‌ایم.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی همدان ابراز کرد: در بودجه ملی امسال 300 میلیارد تومان برای گرمایش مدارس، 100 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها، 100 میلیارد تومان برای بهسازی روستاها و 20 میلیارد تومان هم برای طرح‌های عشایری اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال دولت باید 20 درصد چاه‌های کشاورزی را برق رسانی کندف گفت: دولت امسال باید 500 هزار تن قیر یارانه‌ای توزیع کند که باید در این زمینه پیگیری لازم برای جذب این یارانه و ساماندهی راه‌های روستایی انجام شود.

الوانیان از کاهش 30 درصدی بودجه عمرانی استان همدان خبر داد و افزود: بودجه عمرانی استان امسال 106 میلیارد تومان است که برای ارتقای برخی از شاخص‌ها نیز 90 میلیارد تومان به بودجه اسصتان افزوده شده است که باید با هماهنگی پروژه‌های دارای ضروریت‌ و اولویت‌ پیشنهاد شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱  

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان