آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1393 - 14:30   |   کد مطلب: 13208
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت همدان خبر داد
وجود مواد روانگردان شیشه و کرتون در مکمل‌های دارویی غیرمجاز همدان
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام کشف ۲۳ هزار قلم داروی مکمل غیر مجاز گفت:آزمایشات انجام شده، وجود مواد روان گردان شیشه و کرتون در این محصولات را تایید کرده است.

به گزارش رودآور به نقل از به نقل از روابط عمومی صنعت ، معدن و تجارت همدان علیرضا شجاعی با تأکید بر اینکه این مواد به طور معمول به منظور مقابله با عوارض چاقی، لاغری و ترک اعتیاد استفاده می شود، اظهار کرد: این میزان داروی غیر مجاز از آغاز اجرای طرح ساماندهی عطاری های استان همدان(بهمن ماه 92) تاکنون کشف شده و برای معدوم سازی به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده است.

وی گفت: در تبلیغات این محصولات ادعا می شود که فرد با استفاده از این مواد در هر هفته می تواند شش کیلوگرم وزن را کم یا زیاد کند در حالی که نتیجه آزمایشات انجام شده، وجود مواد روان گردان شیشه و کرتون در این محصولات را تایید کرده است.

وی قاچاق را پدیده شوم جامعه دانست و گفت: با فقدانی که در حوزه تولید داروی های مکمل مناسب و استاندارد در داخل کشور وجود دارد، فرصتی مناسبی برای سودجویی قاچاقچیان ایجاد شده است.

معاون بازرسی و نظارت استان همدان تأکید کرد: با توجه به این که استان همدان با بهره مندی از وجود مشاهیر بزرگی همچون بوعلی سینا، رتبه چهارم تولید گیاهان داروئی در کشور را دارد اما تاکنون محصولاتی با برند استان همدان تولید نشده است.

وی بیان کرد: حجم زیادی از تولیدات استان همدان در حوزه داروهای گیاهی برای فرآوری به سایر استانها ارسال می گردد که در این زمینه مسوولان استانی باید با مدیرت جهادی ، استان همدان را به جایگاه رفیع خود در این زمینه برسانند.

به گزارش خبر گزاری  تسنیم طرح ساماندهی عطاری های استان همدان، به منظور ساماندهی عرضه کنندگان گیاهان داروئی و محصولات عرضه شده در این مراکز از بهمن ماه 92 در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان به تصویب رسید.

سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان با همکاری نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره اماکن و اتحادیه آرایشی و بهداشتی این استان ،اقدام به نظارت و بازرسی و اجرای گشت های منظم و هفتگی به منظور مقابله با محصولات غیر استاندارد و قاچاق کرده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان