آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1393 - 0:57   |   کد مطلب: 13215
مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان همدان که چهارشنبه هفته گذشته و با حضور باقرزاده رئیس فدراسیون برگزار شد با حواشی جالبی همراه بود که هنوز پرونده یکی از این حواشی بسته نشده است.

به گزارش رودآور خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، در این مجمع ناصر مرادی با کسب بیشترین رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات ورزشی انتخاب شد. نکته جالب درباره این مجمع حضور سامان آزادیان عضو سابق تیم ملی شمشیربازی بود که مورد توجه خبرنگاران واقع شد.

سال 91 بود که آزادیان در جریان تمرینات تیم ملی جوانان مشکل پیدا کرد و فدراسیون او را با محرومیتی 6 ماهه روبرو کرد. شمشیرباز جوان ایران که توسط فدراسیون طی این مدت از تمامی فعالیت‌هایش محروم شده بود با به پایان رسیدن این زمان از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

او نفر اول اپه ایران بود که در سن 21 سالگی با دلخوری از فدراسیون شمشیربازی، این ورزش را کنار گذاشت.

آزادیان در آن زمان انتقاد خاصی از فدراسیون نکرد اما پس از به اتمام رسیدن دوران محرومیتش از ورزش ملی کنار رفت و در حالی که رنکینگ یک جوانان و امید ایران را در اختیار داشت در سن 21 سالگی پیراهن ملی را بوسید و کنار گذاشت.

همان زمان ملی پوش شمشیربازی کشورمان در اسلحه اپه که در جام جهانی جوانان نیز صاحب مدال شده بود، اعلام کرد: من نفر اول جوانان، امید و بزرگسالان ایران بودم اما فدراسیون به سادگی من را کنار گذاشت. مشکلی پیش نیامده بود که 6 ماه از تمام فعالیت‌هایم محروم شوم. با مربی تیم حرف‌مان شد اما فدراسیون بدون کمیته انضباطی و توضیح دادن، نامه‌ای به هیات همدان زد و من را 6 ماه محروم کرد. هیچ کس هم حرفی نزد و از من حمایتی نکرد!

ایسنا هنگامی که عضو تیم ملی این تصمیم را گرفت پیگیری های زیادی انجام داد تا آزادیان از تصمیم خود صرف نظر و همچنین مسئولان فدراسیون با او همکاری لازم را داشته باشند اما شمشیرباز جوان کشورمان تصمیم خود را گرفته و کار از کار گذشته بود.

در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی همدان یک جرقه کافی بود تا دوباره آزادیان به سوژه رسانه ها تبدیل شود.

خبرنگار ایسنا در حاشیه این مجمع علت حضور آزادیان را جویا شد که او در پاسخ گفت: از من دعوت کرده اند اما در این مجمع حق رأی ندارم.

در اینجا ذکر یک نکته ضروری است. اگر آزادیان یک سال است ورزش را کنار گذاشته چرا باید به یک مجمع انتخاباتی دعوت شود؟ قانون مجامع انتخابات بر این مسئله تاکید دارد که ورزشکارانی در مجامع انتخاباتی حق رأی دارند که در یک سال اخیر حائز مقام شده باشند. حال اینکه آزادیان را به مجمع دعوت می کنیم و طبیعی است که حق رأی را هم از او بگیریم.

"گلاره زرنگار" نایب رئیس بانوان هیات شمیربازی استان همدان خیلی دوست ندارد این مسئله ادامه پیدا کند و می گوید: نباید به این موضوع خیلی دامن بزنیم. چیز خاصی رخ نداده که خبرنگاران تا این حد کنجکاو شده اند!

او در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سلیمانی و مجلسی دو تن از شمشیربازان تیم ملی هستند که به نمایندگی از ورزشکاران در این مجمع حضور داشتند. مجلسی کارمند بانک است و این احتمال وجود داشت که به مجمع نرسد، به همین دلیل ما از آزادیان دعوت کردیم تا اگر مجلسی به مجمع نرسید او به نمایندگی از ورزشکاران رأی بدهد.

زرنگار خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا تا این حد این موضوع حاشیه پیدا کرده. یک فوتبالیست با آن همه عظمت با محرومیت مواجه می شود و خیلی زود به ورزش بازمی گردد اما آزادیان بعد از محرومیت از ورزش کنار رفت و قهر کرد!

نایب رئیس بانوان هیات شمیربازی استان همدان با بیان اینکه او نمی خواهد به ورزش بازگردد، اضافه کرد: چیزی که بر عهده ما بوده انجام دادیم. چندین بار با افتخاری جلسه گذاشتیم و حتی مدیرکل ورزش و جوانان قول داد که استاندار به آزادیان کمک می کند، اما او روی حرفش ایستاده است.

وی تاکید کرد: با اجبار نمی توانیم او را برگردانیم. آزادیان می خواهد به کار و زندگی خود ادامه بدهد، کسی که وارد ورزش قهرمانی شود نمی تواند به تمامی امور زندگی خود رسیدگی کند.

زرنگار افزود: من دوست دارم آزادیان به ورزش بازگردد. او صاحب عنوان است اما باید توجه کرد که با اجبار نمی توان چنین کاری کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان