آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1393 - 18:11   |   کد مطلب: 13355
همزمان با سحرگاه 13 رجب:
520 نفر در تویسرکان معتکف شدند
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: با فرارسیدن ایام البیض ماه رجب و آغاز سنت معنوی اعتکاف 520 نفر از مردم خداجوی تویسرکان معتکف شدند.

حجت‌الاسلام علی کاروند در گفت و گو با خبرنگار رودآور، اظهار کرد: ماه رجب دارای فضائل بسیاری است و ائمه اطهار(ع) هم تأکید کرده اند به استغفار، روزه و اعتکاف در آن که از فضیلت خاصی برخوردار است و در این راستا نیز 520 نفر از مردم شهرستان تویسرکان که اغلب آنان را جوانان تشکیل می دهند معتکف شدند.

وی افزود: اقامه نماز جماعت، محافل قرآنی، سخنرانی، جشن میلاد امام علی (ع)، برگزاری حلقه های معرفت، پاسخگویی به مسایل شرعی و اعمال ام داوود برخی از برنامه های اجرایی برای معتکفان در سه روز اعتکاف است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به نقش اعتکاف در سازندگی روح و کنترل ناهنجاری های اجتماعی، افزود: از مهمترین اثرات اعتکاف تربیت و تهذیب نفس است که نتیجه آن اخلاق فردی و اجتماعی انسان است و سه روز در مسجد ماندن و معتکف شدن در راستای مقابله با شیطان درون و برون است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به آثار و برکات ذکر خدا در آرامش روح و اخلاق فردی و اجتماعی فرد، ابراز کرد: یکی از جلوه های زیبای ارتباط با خدا و اساسی ترین راه سلوک ذکر است که آثاری از جمله یاد خدا نسبت به بنده، روشنی دل، آرامش قلب، ترس ازخدا، بخشش گناهان، زدودن غم واندوه و نجات ازغفلت است که درخلوت اعتکاف میسر است.

وی نزدیکی به خدا و بندگی را هدف اصلی اعتکاف دانست و افزود: اعتکاف بستر مناسبی را برای اندیشیدن، تفکر و خردورزی، توبه و بازگشت، نیایش و خودسازی فراهم می کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان عنوان کرد: شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در مدت سه شبانه روز و با عبادات خود برای پاکسازی روح و جان تلاش می کنند و پس از پایان این زمان می توانند با حضور در بین مردم، روحیه معنوی و مذهبی را در جامعه ترویج دهند.

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان