آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1393 - 22:20   |   کد مطلب: 13371
امام جمعه تویسرکان حضرت زینب(س) را پیام رسان ویژه کربلا دانست و گفت: حضرت زینب(س) با صبر در مصائب، استقامت و ایستادگی در برابر ظالم پیام کربلا را به جهانیان رسانید.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت و گو با خبرنگار رودآور  اظهار کرد: حضرت زینب(س) نماد صبر، استقامت و شجاعت و پیام رسان کربلایی است که رسالتش حراست از اسلام عزیز و دفاع از ارزش های والای اسلامی است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) به عنوان پیام رسان مکتب حیات بخش اسلام شجاعانه در برابر یزید و یزیدیان و برای دفاع از اسلام و ولایت ایستاد و یزیدیان را رسوا کرد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به این که حضرت زینب(س) با تحمل همه مشکلات و مصائب آن دوران توانست پرده از جنایت های یزید و سرسپردگان وی برداشته و چهره خبیث آنان را به مردم کوفه و شام نشان دهد، گفت: با تلاش‌های تبلیغی آن بانوی نمونه اسلام نداى حق‏طلبى و عدالت‌خواهى امام‏حسین(ع) به دیگر نقاط جهان اسلام رسانده شد.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه حضرت زینب(س)الگویی کامل برای تمامی انسان ها در همه زمان ها به ویژه در سختی و مشکلات است، تصریح کرد: این بانوی ارجمند با وجود تمامی مصائب و رنج ها با توکل بر خدا رسالت انتشار عاشورا و وقایع جانگداز کربلا را به جهانیان به زیبایی تمام انجام داد.

وی بر تبیین شخصیت و جایگاه ویژه حضرت زینب(س) در جامعه تأکید کرد و افزود: ضرورت دارد که بیش از پیش ابعاد وجودی شخصیت ایشان برای مردم به ویژه جوانان تبیین و بازگو شود.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: ما با یادآوری مصائبی که بر ایشان وارد شده است، بی تردید گواهی می دهیم که مشکلات و سختی های ما در مقایسه با سختی های آن حضرت بسیار ناچیز و کوچک است و می توان با الگو قرار دادن و توسل به حضرت زینب(س) بر مشکلات غلبه کرد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: يکي از بارزترين الگوها برای ما شخصيت بانوی صبر جميل حضرت زينب(س) است که با مروری کوتاه به زندگی این بانوی بزرگوار به طور قطع  نحوه برخورد حضرت با مشکلات برای ما درس آموز خواهد بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان