آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1393 - 7:56   |   کد مطلب: 13489
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان تویسرکان بیش از 13 هزار خانوار است.

به گزارش رودآور محمدمهدی مفتح در نشست با تعدادی ازبهره برداران کشاورزی شهرستان تویسرکان تعداد بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از 13 هزار خانواد اعلام و اظهار کرد: حمایت از کشاورزان وباغداران را موجب خودکفایی هرچه بیشتر کشور در تولید محصولات کشاورزی وباغی وافزایش صادرات است.

وی تصریح کرد: باید بابرنامه ریزی درست ومدون کشاورزان را به سمت مکانیزه کردن کشاورزی سوق داد.

نماینده مردم تویسرکان استفاده از آبیاری مکانیزه وتحت فشار را تا 80 درصد در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تاثیر گذار دانست و افزود: از هشت هزار هکتار باغات این شهرستان تاکنون تنها 10 درصد زیر پوشش آبیاری تحت فشار و مکانیزه قرار دارند.

مفتح همچنین در بررسی وضعیت چند واحد تولیدی در تویسرکان اظهار کرد: برای احداث ششمین شرکت تولید پودرتخم مرغ کشور درتویسرکان تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه شده که 12 میلیارد و670 میلیون ریال تسهیلات بانکی است وبرای بهره برداری کامل به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

Picture 003وی ظرفیت تولید این شرکت تولیدی را روزانه 16 تن پودر ومایع تخم مرغ اعلام کرد وافزود: این واحد تولیدی در صورت بهره برداری کامل 50 نفر اشتغالزایی دارد.

نماینده مردم تویسرکان از یک واحد بسته بندی شیر ولبنیات با ظرفیت تولید روزانه 27 تن شیر ولبنیات که 70 درصد محصولات آن به خارج از کشور صادر می شود نیز بازدید کرد.

مفتح ابراز کرد: این واحد تولیدی برای 70 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده که قابلیت افزایش تولید روزانه 60 تن شیر ولبنیات را دارد.

وی در بازدید از یک واحد صنعتی بسته بندی وصادرات پوست چوبی گردو گفت: از این واحد تولیدی برای استفاده در استخراج نفت با ظرفیت بسته بندی سالیانه چهارهزار تن پوست چوبی گردو و صادرات آن استفاده می شود که 15 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

نماینده مردم تویسرکان در بازدید از یک واحدنهالستان پیوند گردو در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع که 20 رقم گردوی پیوندی را پرورش می دهد، اظهار کرد: برای راه اندازی این نهالستان دو میلیارد و600 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد و200 میلیون ریال آن تسهیلات بانکی است.

مفتح از یک واحد کشتارگاه مرغ با ظرفیت کشتارسه هزار قطعه مرغ در ساعت که برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغالزایی کرده است نیز بازدید کرد.

Picture 005علی‌محمد خاکساری مدیر جهادکشاورزی تویسرکان نیز بابیان اینکه هم اکنون دراین شهرستان بیش از 300 قنات آب کشاورزی شناسایی شده، اظهار کرد: حدود30 درصد از آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان از طریق چشمه ها و قنوات تأمین می شود.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون در بیش از15 هزارهکتاراز مزارع این شهرستان مبارزه با سن گندم انجام شده و تا نیمه خرداد ماه نیز مبارزه با پوره سن غلات دربیش از چهار هزار هکتار از مزارع انجام می شود.

مدیر جهادکشاورزی تویسرکان در بازدید از مزارع کلزای این شهرستان نیز گفت:سطح زیرکشت دانه های روغنی کلزا دراین شهرستان درسال گذشته 90 هکتاربود که امسال به 150 هکتار افزایش یافته است.

وی میانگین برداشت این محصول در شهرستان تویسرکان را 5/2 تن در هکتاربیان کرد و افزود: امسال پیش بینی می شود 375 تن دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان