آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1393 - 18:24   |   کد مطلب: 13495
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: میانگین مصرف آب در روستاهای همدان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ حبیب مومیوند با بیان اینکه میانگین مصرف آب در برخی روستاهای این استان سه برابر میانگین کشوری است افزود: این درحالیست که آبرسانی به روستاها با هزینه بالاتری نسبت به شهرها انجام می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 850 خانوار پرمصرف روستایی در سطح استان همدان شناسایی شده اند که اخطار کتبی برای این خانوارها مبنی بر رعایت الگوی مصرف با توجه به کم آبی و خشکسالی موجود در استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: ارزان بودن نرخ آب از جمله مشکلات موجود در حوزه آب و فاضلاب روستایی است زیرا قبوض آبی که برای مشترکان روستایی صادر می شود تنها شامل یک بیستم از هزینه تمام شده هر متر مکعب از آبی است که توسط این شرکت در اختیار خانوارها قرار داده می شود.

وی افزود:افزایش قیمت آب مصرفی می تواند نقش خوبی در بازدارندگی افراد از مصرف بی رویه داشته باشد زیرا خروج از بحران موجود در حوزه آب نیازمند همکاری بیشتر مردم و استفاده بهینه از آب است.

وی کنترل بهداشت کیفی و کمی آب را از جمله اولویت های وزارت نیرو در این حوزه عنوان کرد و گفت: طبق آزمایش های انجام شده در سال گذشته میزان مطلوبیت آب روستاهای همدان 94.5 درصد گزارش شده که این شرکت برای افزایش این رقم تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی از آمادگی این شرکت برای خدمات رسانی به روستاهایی که با قطعی آب روبه رو هستند خبر داد و گفت:تمهیدات لازم برای از رفع مشکلات این روستاها و تامین آب شرب آنها در صورت بروز قطعی آب در تابستان امسال اندیشیده شده است.

هم اکنون بیش از 84 درصد از جمعیت روستایی استان همدان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان قرار دارند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان