آخرین اخبار

8. خرداد 1393 - 18:58   |   کد مطلب: 13707
اعتصاب بازار طلای اصفهان که از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد، تاکنون ادامه داشته و شواهد نشان می دهد که هنوز راهکار مشخصی برای برون رفت این مشکل توسط مسئولان ارایه نشده است.

به گزارش رودآور به نقل از صاحب نیوز، بازار هنر و بازار بزرگ طلای اصفهان واقع در میدان امام، هنوز تعطیل است.

طلا فروشان اصفهان که امیدوار بودند به سرنوشت سنگبری ها دچار شوند، اعتصاب برای فرار از پرداخت ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده را آغاز کردند اما امروز با ۱۰ روزه شدن تعطیلی بازار طلا، دخل و خرج آنها برهم ریخته و به سراغ سرمایه رفته و به اصطلاح از جیب می خوردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم خمینی شهر در مجلس که گویا به عنوان فرد پیگیری کننده مشکلات مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس معرفی شده است، گفت: من توسط کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل این مشکل به وزارتخانه معرفی شدم.

صرامی ادامه داد: در خصوص ارایه راهکاری مناسب به وزارتخانه اعلام آمادگی شده اما هنوز از طرف وزارتخانه هیچ اقدامی انجام نشده است.

این نماینده مجلس به همین میزان توضیح اکتفا کرد.

نماینده مردم فلاورجاندر مجلس وعضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه گفت: دریافت ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده، خریدار را در هر بار معامله و خرید و فروش طلا ۸ درصد متضرر می کند.

سید ناصر موسوی لارگانی تصریح کرد: این زیان باعث می شود که میزان فروش طلافروشی ها در این شرایط اقتصادی کاهش یابد.

وی ادامه داد: مشکل طلافروشان اصفهان، در کمیسیون اقتصادی مجلس، مطرح و برای حل این مشکل تلاش لازم را انجام می دهیم.

گفتنی است، موج اعتصاب در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده به بازار بزرگ اصفهان و صنف پارچه فروشان نیز سرایت کرده است اما با ادامه دارشدن حل این مشکل، تردیدها در میان فروشندگان افزایش یافته و بعضی از پارچه فروشان روز گذشته، فروش را آغاز کردند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان