آخرین اخبار

16. خرداد 1393 - 20:48   |   کد مطلب: 13872
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: عرضه دارو در عطاری ها ممنوع است و این امر تنها باید در داروخانه ها و با مجوز پزشک ارائه شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، علیرضا شجاعی افزود: عرضه دارو با فروش دیگر فرآورده ها متفاوت بوده و دارو باید طبق اصول و شرایطی خاص توسط پزشک تجویز و از سوی داروخانه در اختیار بیمار قرار گیرد.

وی یادآوری شد: گرایش شهروندان به استفاده از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی افزایش داشته است و با وجود کشت گیاهان دارویی در استان می توان از این بستر به بهترین شکل بهره گرفت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه در ساماندهی عطاری ها باید به فراهم کردن زمینه درامد زایی و رفع مشکلات آنها نیز توجه شود بیان کرد: با توجه به عرضه داروهای گیاهی به صورت فله ای در کنار معابر و گذرگاهها به طور حتم تلاش برای دریافت مجوزهای قانونی و صرف هزینه هنگفت توجیه اقتصادی برای متقاضی نخواهد داشت.

شجاعی اظهار داشت: مدیریت و جمع آوری افرادی که به صورت فله ای اقدام به فروش داروهای گیاهی می کنند و توجه به موضوع بسته بندی مناسب داروی گیاهی به منظور افزایش توجیه اقتصادی عطاری ها امری ضروری است.

وی پیشنهاد داد با توجه به اینکه در داروخانه ها فردی متخصص و دارای مدرک دارو شناسی به عنوان مباشر بر روند عرضه دارو نظارت دارد در عطاری ها نیز چنین افرادی به کار گرفته شود تا علاوه بر اشتغالزایی بتوان عرضه خارج از شبکه گیاهان دارویی غیر مجاز را مدیریت کرد.

معاون بازرسی و نظارت همدان تاکید کرد: در حال حاضر در عطاری ها با توجه به تجارب شخصی دارو برای متقاضی تجویز و عرضه می شود در حالیکه این امر بر خلاف قانون است.

طرح ساماندهی عطاری های استان همدان، به منظور ساماندهی عرضه کنندگان گیاهان داروئی و محصولات عرضه شده در این مراکز از بهمن ماه 92 در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان به تصویب رسید.

سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان با همکاری نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره اماکن و اتحادیه آرایشی و بهداشتی این استان ،اقدام به نظارت و بازرسی و اجرای گشت های منظم و هفتگی به منظور مقابله با محصولات غیر استاندارد و قاچاق کرده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان