آخرین اخبار

18. خرداد 1393 - 5:08   |   کد مطلب: 13898
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از ممنوع بودن شنا در دریاچه پشت سدها و سازه های آبی و بندهای انحرافی در استان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از صبح الوند، مرتضی عزالدین با اعلام اینکه تاسیسات آبی همچون دریاچه سدها محل مناسبی برای شنا نیست، اظهار کرد: بر این اساس از شهروندان خواسته شده که از شنا در این مناطق خودداری کنند.

وی ادامه داد: افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا در این مکان‌ها قربانی شرایطی می‌شوند که تصور آن را هم نمی‌کردند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان به مخاطرات شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی هشدار داد و افزود: لغزندگی از حاشیه سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف این مخازن سدها خاطرنشان کرد: این تغییرات دمایی موجب گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

عزالدین افزود: وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد باعث کشیده شدن آبگیرهای سد شده و مرگ حتمی آن‌ها را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: طبق قانون هیچ دیه‌ای به ورثه شناگرانی که در مناطق ممنوعه غرق می‌شوند، تعلق نمی‎گیرد که سد اکباتان همدان، سد کلان ملایر و سد سرابی تویسرکان جزو این مناطق هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان ضمن تاکید بر اینکه تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست، عنوان کرد: از هموطنانی که این اماکن را برای تفریح انتخاب می‌کنند می‌خواهیم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان به علائم هشدار دهنده ماموران توجه جدی کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان