آخرین اخبار

21. خرداد 1393 - 9:13   |   کد مطلب: 14020
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پرندگان مهاجر که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در تالاب ها و مناطق بکر این استان فرود آمده بودند با گرم شدن هوا از همدان خارج شدند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، قربانعلی محمد پورافزود: ماندگاری پرندگان آبزی و کنار آبزی با توجه به نوع پرنده، شرایط اقلیمی، مقدار غذا و شرایط زیستگاه متغیر است.

وی اضافه کرد: گر چه ورود پرندگان مهارجر به همدان از یکم اردیبهشت ماه آغاز شد ولی در چندین مرحله و به صورت گروهی وارد این استان شده و در کنار تالاب ها و مناطق حفاظت شده فرود آمدند.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته حدود 80 گونه پرنده مهاجر در همدان حضور یافتند که خوتکا، چنگر، انواع حواصیل ، سرسبز، اگرت بیشترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده و طلیله، آبچیلک، چوپا و گاوچرانک در رده های بعدی قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت : پرندگان مهاجر حرکت خود را از سیبری آغاز کرده و بعد از ورود به ایران از سمت تالاب شادگان به استان های مختلف کشور تغییر جهت می دهند.

محمد پور اضافه کرد: بیشتر پرندگان مهاجر در کنار تالاب های سرسبز و پرآب فرود آمدند و شماری از پرندگان نیز در کنارسدها، جویبارها و آبگیرهای این استان حضور یافتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: پرندگان مهاجر با گرم شدن هوا از همدان به سمت شمال کشور مهاجرت کردند و پس از آن احتمال عزیمت به کشورهای شمالی زیاد است.

وی در ارتباط با شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر گفت: تمامی تالاب های این استان در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع قرار دارند و احتمال شکار غیرمجاز در این مناطق بسیار کم است.

وی اضافه کرد: شکارچیان بیشتر در کنار آبگیرها و سدها که جزو منطقه شکار ممنوع نیستند اقدام به شکار می کنند که در این ارتباط گزارشی به اداره حفاظت محیط زیست ارسال نشده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان