آخرین اخبار

2. تير 1393 - 7:34   |   کد مطلب: 14175
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: امسال باید ۳۶ هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان بیمه شوند و درآمدهای حاصل از بیمه اجتماعی صندوق در طرح‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم،  سید حمید کلانتری در آئین امضای تفاهم نامه بین استاندار همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، اظهار کرد: در سال 83 با تصویب قانون جامع رفاه دولت موظف به بیمه اقشار مختلف جامعه از جمله روستائیان و عشایر شد در حالی که تا پیش از این قانون موضوعی به نام بیمه روستائیان و کشاورزان وجود نداشت.

وی افزود: با تصویب این قانون از سال 84 صندوق های بیمه روستائیان و عشایر راه اندازی شد که بر اساس آن روستائیانی با 65 سال به سبب کهولت سنی با 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه به صندوق بازنشسته شناخته می شدند و از مستمری بازنشستگی بهره مند می شدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: اگر فرد بیمه شده بعد از پرداخت یک سال حق بیمه دچار حادثه ای شود مستمری به بازماندگان وی پرداخت می شود و همچنین در صورت تائید از کارافتادگی فرد بیمه شده توسط کمیسیون پزشکی به خود و خانواده صندوق مستمری پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه 9 سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می گذرد، افزود: در طول این مدت تا کنون یک میلیون و 200 هزار نفر در سطح کشور زیرپوشش بیمه این صندوق هستند که با توجه قانون جدید محدودیت سنی برای بیمه اجتماعی کشاورزان برداشته شده است و تمام افراد 18 تا 55 سال می توانند بیمه شوند.

کلانتری تصریح کرد: کشاورزانی که در شهرها ساکن هستند نیز براساس تصویب مجلس می توانند عضو صندوق شوند و از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان بهره مند شوند.

وی بیان کرد: اگر تمام جامعه روستایی، کشاورزان و عشایر بیمه شوند در مجموع 24 میلیون نفر زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی می‌روند و لازم به ذکر است که استفاده از بیمه اجتماعی داوطلبی و اختیاری است ام ما تلاش داریم که همه بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره چگونگی بیمه شدن گفت: هر یک از اعضای جامعه هدف 5 درصد از درآمد ماهیانه پیشنهادی خود را که حداقل آن 200 هزار تومان و حداکثر 500 هزار تومان است را پرداخت می کند و دولت نیز 2 برابر این مبلغ را پرداخت می کند.

وی افزود: سهم بیمه شده سالانه توسط صندوق دریافت می شود و در مجموع 60 درصد حقوق یک ماه را در سال حق بیمه دریافت می کنیم.

کلانتری عنوان کرد: شیوه جذب بیمه شوندگان به صورت کارگزاری است که در این راستا یک هزار و 80 کارگزار که 30 مورد آنها تعاونی هستند در سطح کشور فعال داریم که با ادامه این روند بیمه کردن روستائیان حداقل 40 سال زمان می برد تا تمام جامعه هدف عضو صندوق شوند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده جامعه هدف باید در طول پنج سال بیمه اجتماعی کشاورزان شوند که برای ترغیب مردم برای دریافت خدمات اجتماعی بهتر باید تبلیغات گسترده ای توسط جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دهیاران و ائمه جمعه انجام شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ابراز کرد: در استان همدان 80 کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان در نظر گرفته شده که باید 9 شهرستان موجود قریب 4 هزار نفر را بیمه کنند که تحقق این امر نیازمند همت جمعی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از کشاورزان ساکن در شهرها را نظام مهندسی و تعاون روستایی ورود پیدا کند، افزود: باید دفاتر کارگزاری تقویت شوند و محیط اعتمادسازی در کارگزاری های روستایی و تعاونی ایجاد شود و به منظور ترغیب در جذب بیمه شدگان به ازای هر یک نفر 5 درصد از حق بیمه به کارگزار می رسد.

کلانتری عنوان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد دهیاری را متناسب با میزان جذب بیمه اجتماعی باید لحاظ کرد و در این راستا همه فرمانداران ستادی را تشکیل دهند و با رفع موانع و مشکلات زمینه جلب مشارکت مردم در بیمه اجتماعی را فراهم کنند.

وی بیمه را زمینه ساز حفظ کرامت انسانی دانست و افزود: بیمه عزت نفس را در جامعه معتبر می کند و نیاز را به حق اجتماعی و شهروندی تبدیل می کند و همچنین بیمه ریشه فقر را تعدیل و امید به آینده را افزایش می دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد: امسال باید 36 هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان بیمه شوند و درآمدهای حاصل از بیمه اجتماعی صندوق در طرح های اقتصادی سرمایه گذاری می شود در این راستا صندوق آمادگی دارد در طرح های اقتصادی تأمین کننده منافع کشاورزان همدان سرمایه گذاری کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان