آخرین اخبار

2. تير 1393 - 7:39   |   کد مطلب: 14177
کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مصرف آلبالو به تمام گروه‌های سنی، ‌به خصوص افراد مبتلا به چاقی و چربی توصیه می‌شود زیرا کاهش‌دهنده چربی خون بوده و اشتها را کم می‌کند.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا، اصغر نقشی، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: آلبالو ارزش غذایی فراوانی داشته و میزان قند آن پایین است. آلبالو سرشار از ویتامین‌های آ، ب، ث و دارای املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، سدیم، منیزیم، کبالت و منگنز است.

وی، این میوه را برای دفع سنگ کلیه تاثیرگذار دانست و بیان کرد: با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف این میوه برای دفع سنگ کلیه و رفع مشکل سنگ کیسه صفرا سودمند است.

نقشی با اشاره به تاثیر آلبالو در کاهش فشار خون، ادامه داد: آلبالو، فشار خون را کاهش می‌دهد و اگر رسیده باشد مانع سوء هاضمه می‌شود. مصرف آب‌آلبالو می‌تواند سبب رفع مشکلاتی مانند خستگی، افسردگی و اضطراب و همین‌طور منظم شدن حرکت خون در عروق افراد شود.

وی اظهار کرد: مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسایی‌های کبد مفید است.

نقشی با اشاره به مزایای مصرف آلبالو و تاثیر مثبت آن در حفظ سلامت بدن تاکید کرد: خوردن یک کف دست آلبالو میزان ترشح ملاتونین را در خون افزایش می‌دهد و بنابراین الگوهای طبیعی خواب را در بدن بهبود می‌بخشد که درعین حال این فرایند به طور بالقوه مزایای دیگری نیز برای حفظ سلامت بدن و روان در پی دارد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان