آخرین اخبار

3. تير 1393 - 7:07   |   کد مطلب: 14187
استاندار همدان گفت: به منظور احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و تزریق سرمایه در گردش آنها ۳۳۵ میلیارد تومان از معوقات بانکی این واحدهای تولیدی همدان تعیین تکلیف شد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، محمدناصر نیکبخت در همایش طلایه داران تبلیع، با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: در فرصت سه ماه ابتدای امسال دولت 6 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان درآمدهای حاصل از حامل ‌های انرژی را دریافت کرده اما 10 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان خدمات تأمین اجتماعی و طرح نظام سلامت به مردم پرداخت کرده است به طوری که در طرح تحول نظام سلامت 5 درصد هزینه درمان را روستائیان و 10 درصد را شهرنشینان پرداخت کردند.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای در حال اجرا است و نمایندگان این ملت با هدایتگری مدبرانه مقام معظم رهبری به خوبی در حال پیش روی هستند و نمایندگان یک کشور در برابر نمایندگان همه استکبار می نشیند و از حقوق مردم ایران دفاع می کنند.

استاندار همدان بیان کرد: شاهد هستیم که در مذاکرات 1+5 کشورهای عضو و همفکران آنان بر این عقیده برگشتند که باید با ایران با تکریم برخورد کرد و استقلال و حقانیت آن را پذیرفت؛ با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و گوش به فرمان بودن دولت به طور قطع در مذاکرات سربلند و پیروز می شویم و بحث تحریم ها که تر ک عمده ای در بدنه خودش خورد به نفع مردم بزرگ ایران رقم می خورد.

‌وی اظهار کرد: از یک‌ هزار و 500 واحد تولیدی موجود در استان، 600 واحد تعطیل و 300 واحد نیز در حال تعطیلی هستند است که این امر نشان از افزایش بیکاری بوده که به اشتغال استان آسیب وارد کرده است.

استاندار همدان از مذاکره برای جذب سرمایه 170 سرمایه‌گذار همدانی خبر داد و افزود: بسیاری از واحدهای تعطیل شده استان به سبب عدم پرداخت تسهیلات دریافتی در لیست معوقات بانکی قرار رگفتند و دیگر نمی توانند تسهیلات جدید برای تامین سرمایه در گردش دریافت کنند بر این اساس رسیدگی به پرونده های واحدهای دارای مهعوقه در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: بنابراین معوقات بانکی به دو زیر 100 میلیون تومان و بیش از 100 میلیون تومان تقسیم بندی شد که به سبب مراجعه و مذاکره با بانک پنج درصد معوقات بانکی را متقاضی پرداخت می کند و مابقی را به صورت تقسیط پنج ساله با سواد اولیه به بانک پرداخت کنند.

نیکبخت ابراز کرد: بنا‌بر‌این اقدامات اکنون 335 میلیارد تومان از معوقات بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان تعیین تکلیف شده است و بخشی از مشکلات تولید برداشته شد.

وی درباره عدم پیشرفت زیرساخت های استان عناون کرد: آزادراه همدان به ساوه رها شده بود و پیمانکار آزادراه 2 سال بود که 18 میلیارد تومان طلب داشت در این راستا با جلسه‌ ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با پیگیری تمام مطالبات پیمانکار پرداخت شد.

استاندار همدان افزود: پروژه راه ‌آهن همدان مشکل ریل دارد و اخیرا نیز 35 کیلومتر ریل خریداری شده است و با توجه به اینکه ایستگاه راه ‌آهن 20 کیلومتر با شهر همدان فاصله داشت ساخت یک ایستگاه در شهر همدان در دستور کار قرار گرفت که زمین آن تحویل شده است.

وی کشاورزی و گردشگری و بعد از آن صنعت را جزء اولویت های توسعه استان برشمرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آب در همدان سطح زیر کشت کاهش می یابد اما بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد و همچنین سیستم آبیاری تحت فشار مدرن اجرا می‌ شود تا میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان بهینه شود.

نیکبخت با تاکید بر ساماندهی بیش از 5 هزار چاه آب غیر مجاز در استان گفت: بعد از اتمام فصل کشت چاه های غیرمجاز استان مسدود می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان