آخرین اخبار

19. تير 1393 - 21:35   |   کد مطلب: 14391
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه بین اعتبارات آبفای روستایی و پروژه‌های در دست اجرا تناسبی وجود ندارد، گفت: ۱۴۲ چاه تامین آب روستاهای همدان خشک شده‌اند.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، حبیب مومیوند بعدازظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: سال گذشته برای آبفای روستایی هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که کمتر از پنج میلیارد تومان معادل 62 درصد تخصیص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 91 و 92 نزدیک به 9 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده شده است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه باید 162 میلیارد تومان اعتبار به آب و فاضلاب روستایی همدان تخصیص یابد تا شاخص بهره‌مندی در استان همدان به 95 درصد افزایش یابد.

مومیوند با اشاره به اینکه هم اکنون شاخص بهره‌مندی روستائیان از آب و فاضلاب 68 درصد است، عنوان کرد: براساس برنامه باید سالانه 33 میلیارد تومان به استان همدان اعتبار تزریق می شد تا بتوان این شاخص بهره مندی را افزایش داد.

وی با اعلام اینکه سه میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی برای شرکت آب و فاضلاب روستایی در سال 93 درصد نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته برای فاضلاب اعتباری در نظر گرفته نشده بود ولی امسال یک میلیارد تومان برای این امر تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از احداث 19 مجتمع آبرسانی در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: این مجتمع ها 174 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را شامل می شوند که برای اتمام به 59 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی افزود: در صورت تخصیص 20 درصد از این اعتبارات می تواند آب موردنیاز 198 روستا را به صورت پایدار از طریق مجتمع های آبرسانی تامین کرد.

مومیوند با اشاره به اینکه امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: 15 میلیارد تومان از اعتبارات ماده 180 و چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از 844 حلقه چاه تامین آب روستاها 142 حلقه چاه خشک شده اند که باید برای تامین آب روستاها جایگزین آنها حفر شود که هر حلقه چاه به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد در غیر این صورت در ایام زمستان نیز به مشکل می خوریم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان