آخرین اخبار

24. تير 1393 - 21:18   |   کد مطلب: 14490
رییس پلیس راه استان همدان گفت: آمار سوانح در جاده های برون شهری این استان سیر نزولی داشت که به علت افزایش مسافرت ها در سه روز پایانی فصل بهار، این آمار افزایش یافت.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سرهنگ ˈمحمد خیری در نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک اظهار کرد: مسافر پذیر بودن این استان و گسترش شمار مسافرت ها به ویژه در سه روز پایانی خرداد ماه سالجاری آمار مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی را تغییر داد.

وی بیان کرد: میزان سوانح جرحی و شمار مجروحان در 80 روز نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 92 به ترتیب 10 و 65 درصد افزایش داشته است به گونه ای که میزان سوانح از 289 به 319 فقره و تعداد مجروحان سوانح رانندگی از 285 به 469 نفر رسیده است.

وی گفت: 105 نفر در همین مدت زمان در سوانح رانندگی برون شهری این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ خیری افزود: طرح تابستانی پلیس در دو مرحله قبل و بعد از ماه مبارک رمضان طرح ریزی و ابلاغ شد که مرحله دوم آن از عید سعید فطر امسال آغاز و تا هفتم مهر، آغاز بازگشایی مدارس ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پلیس راه این استان به منظور ارتقای ایمنی ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی برون شهری از تمامی توان خود بهره می گیرد تا شاهد تابستانی بدون حادثه باشیم.

وی گفت: استان همدان به واسطه وجود جاذبه های تفریحی و توریستی و قرار گرفتن در کریدور غرب و جنوب کشور همواره شاهد مسافران و گردشگران بی شمار از اقصی نقاط کشور بوده است.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش مسافرت ها در این نشست بر ارائه راهکارهایی به منظور کاهش میزان تلفات ناشی از سوانح رانندگی تاکید شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز گفت: 25 شهروند در سوانح درون شهری این استان جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر کاهش داشته است.

سرهنگ ˈحسین طلاییˈ افزود: در همین مدت زمان با بروز 556 سانحه جرحی شاهد 11 درصدی بوده در حالیکه شمار سوانح خسارتی با افزایش 25 درصدی به 109 فقره رسیده است.

وی اضافه کرد: بی توجهی راننده به جلو با 37 درصد بیشترین علت بروز سانحه در این مدت زمان بوده و پس از آن رعایت نکردن حق تقدم با 28 درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز با 14 درصد دیگر عوامل بروز سوانح درون شهری بوده اند.

وی با ذکر اینکه عابران سهم عمده ای در بروز سوانح درون شهری دارند گفت: 40 درصد از متوفیان سوانح درون شهری در سالجاری عابران بوده اند و 10 عابر در این مدت زمان فوت کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش 100 درصدی فوت راکبان موتور سیکلت پیشنهاد می شود سازمان های بیمه گر با هماهنگی فرمانداری ها کلاه ایمنی به مالکان موتور سیکلت هدیه دهند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان