آخرین اخبار

7. مرداد 1393 - 15:27   |   کد مطلب: 14773
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مناطق تحت مدیریت این نهاد با وجود گستردگی با کمترین نیرو حفاظت می شوند که باید این خلاء هر چه سریعتر رفع شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، قربانعلی محمد پورˈ روز دوشنبه به مناسبت دومین سالگرد شهادت محیط بان عبدالله یاری افزود : فعالیت در محیط زیست نسبت به سایر نهادها متفاوت است به گونه ای که محیط بانان از سحرگاه تا بعد از غروب آفتاب در مناطق حفاظت شده حضور دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود نیرو ، محیط بانان جهادگونه و با ایثار و از خود گذشتگی برای صیانت از سرمایه های ملی تلاش می کنند در حالیکه از کمترین حقوق و مزایا نسبت به سایر نهادهای دولتی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: به علت کمبود نیرو، محیط بانان بر خلاف کارکنان دیگر نهادها حتی یک روز تعطیل هم ندارند و در طول شبانه روز بعد از یک استراحت کوتاه به منزله تجدید قوا ، دوباره بر سر کار حاضر می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با ذکر اینکه ساعت کار اداری در محیط زیست بی معنی است افزود: با توجه به کمبود نیرو تنها وجدان کاری فعالان در این نهاد باعث پیشبرد اهداف سازمانی شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت محیط بان ˈعبدالله یاریˈ یادآوری کرد: این محیط بان ماه رمضان سال 91 همزمان با اذان مغرب در منطقه حفاظت شده ˈلشگردرˈ ملایر در درگیری با شکارچیان متخلف به شهادت رسید.

وی خاطر نشان کرد: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در 28 رمضان امسال از خانواده های شهدا و جانبازان محیط بان به ویژه خانواده بزرگوار شهید ˈعبدالله یاریˈ تقدیر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان همچنین در ذکر اهمیت فعالیت در محیط زیست بیان کرد: در صورت یک لحظه غفلت محیط بانان احتمال بروز اثرات تخریبی جبران ناپذیر به محیط طبیعی بسیار زیاد است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و احتمال بروز آتش در مناطق حفاظت شده به علت سهل انگاری افراد بی مسوولیت ، غفلت محیط بانان از این موضوع اثرات ناگواری به همراه خواهد داشت.

محمدپور بیان کرد: افراد زیادی از طریق آزمون و انجام دیگر فرایندهای مورد نیاز برای فعالیت در مجموعه محیط زیست همدان پذیرفته شدند که با وجود در نظر گرفتن شماره مستخدم برای این افراد تاکنون بودجه ای برای جذب آنان اختصاص نیافته است.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان