آخرین اخبار

13. مرداد 1393 - 23:55   |   کد مطلب: 14834
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تاکنون بیش از 30 کشور برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که مهر ماه امسال در همدان برگزار می شود ، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا ˈفاضل عبادیˈ شامگاه دوشنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استانداری همدان افزود: بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار ˈهویت، امروز ، فردا ˈ 15 تا 21 مهر ماه امسال در همدان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حمایت از خلاقیت های هنری در راستای توجه به فرهنگ و هنر کشور ، توجه به آثار بومی، توجه به مبانی تربیتی و تحکیم بنیان خانواده از رویکردهای امسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

وی اظهار کرد: اجرای تئاتر خردسالان ، مسابقات پوستر ، عکس ، نقاشی و نمایشنامه نویسی از ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر کودک است.

به گفته وی برای اولین بار پژوهش و مقاله علمی و تئاتر دانش آموزی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب این جشنواره تاکنون 15 کمیته در همدان تشکیل شده است افزود: شش سالن نمایش برای اجرای تئاتر این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است و نشست های تخصصی نیز در کانون سینما برگزار می شود.

عبادی از ارسال 26 اثر به دبیر خانه این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد هشت اثر مربوط به همدان بوده است.

وی از دستگاه های اجرایی خواست برای برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.

عبادی با ذکر تاریخچه برگزاری تئاتر کودک و نوجوان گفت: این جشنواره برای نخستین بار با هدف هویت بخشیدن به تئاتر کودک در سال 70 و با ابتکار استان همدان آغاز بکار کرد و 9 دوره آن در همدان به صورت متوالی برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره یکی از مطالبات فرهنگی مردم بود و با پیگیری های انجام شده از سال 89 نیز هفدهمین دوره در همدان برگزار شد و پس از برگزاری چهار دوره متوالی امسال نیز بیست و یکمین دوره آن در همدان برگزار می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی مطلوب زمینه برگزاری ایده آل و آموزنده این جشنواره را در استان همدان داشته باشند.

ˈمهرداد نادری فرˈ اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد ، توجه به برنامه های فرهنگی در اولویت قرار دارد و به همین منظور منشور فرهنگی استان همدان تدوین شده است.

وی افزود: در سال فرهنگ باید ورود جدی تری به مسایل فرهنگی داشت و برگزاری جشنواره تئاتر کودک نیز یکی از مصداق های فرهنگی است.

بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 21 مهر ماه امسال در همدان برگزار می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان