آخرین اخبار

28. مرداد 1393 - 22:54   |   کد مطلب: 15093
مدیر کل ارشاد همدان از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اکو در همایش ملی "عقلانیت در حکمت سینوی" در همدان خبر داد و گفت: این همایش روز یکم شهریورماه به مناسبت روز جهانی پزشک در شهر حکیم هزاره‌ها شیخ الرئیس ابوعلی سینا برگزار می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، فاضل عبادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌ها، اولویت‌ها و اهداف کاری خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان پرداخت.

عبادی با اشاره به اولویت های کاری خود در ارشاد بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال هدف ما رونق اقتصاد فرهنگی در برنامه هاست به گونه ای که این دو در راستای هم ارتقاء یابد.

وی به برنامه‌هایی چون، تقویت نهادهای صنفی و تشکلهای فرهنگی- رسانه ای، تقویت انجمن های فرهنگی، برگزاری برنامه هیا فرهنگی استان در شهرستان ها، ارتقاء سطح کمی و کیفی کتاب های منتشر شده در سطح استان، توجه به تولیدات نمایشی، اجرای کنسرت های پاپ و کلاسیک، توسعه مراکز فرهنگی هنری بخش خصوصی، بررس یوضعیت شاخص فرهنگی استان، تأمین تجهیزات و امکانات رفاهی نوین، تقویت فعالیت های فرهنگی بانوان استان و غیره به عنوان نقشه راه ارشاد همدان نام برد.

همدان پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی بین المللی باشد

عبادی بیان کرد: استان همدان با توجه به وجود مفاخر، مشاهیر ادبی و شخصیت‌های بزرگ بسیار در گذشته و حال می‌تواند در برنامه‌های دیپلماسی فرهنگی وزیر ارشاد برای خارج از کشور قرار گیرد.

وی افزود: همدان توانایی دارد تا به عنوان پایلوتی برای برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی فرهنگی قرار گیرد، ضمن اینکه هم اکنون نیز همایش سراسری " عقلانیت در حکمت سینوی"، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، نمایشگاه سراسری کتاب، دوبیتی سرایان رضوی و غیره امسال در همدان برگزار می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی باید به اهالی فرهنگ و هنر سپرده شود، گفت: برای نمونه امسال برگزاری برنامه های هفته خبرنگار به عنوان تنها استانی که گرامیداشت خبرنگار را در طول هفته برگزار کرد را به اهالی رسانه و خانه مطبوعات همدان واگذار کردیم.

برگزاری همایش "عقلانیت در حکمت سینوی" با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان اکو در همدان

وی همچنین به برگزاری همایش سراسری " عقلانیت در حکمت سینوی" با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان اکو در همدان خبر داد و گفت: این همایش به مناسبت روز پزشک و گرامیداشت مقام شامخ بوعلی سینا در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

عبادی بیان کرد: برگزاری این همایش سراسری را به بنیاد بوعلی واگذار کردیم، ضمن اینکه تعدادی از بزرگان حکمت و فلسفه کشور و تعدادی از سفرای کشورها به عنوان میهمانان این همایش در همدان حاضر می‌شوند.

وی افزود: با تقویت شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال اصلاح سبک زندگی هستیم و بهبود فعالیت‌ تشکل‌های فرهنگی و هنری برای بهره گیری از ظرفیت‌های آن را خواستاریم.

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب با حضور 500 ناشر مطرح کشوری

عبادی از افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری کتاب با حضور معاون وزیر ارشاد خبر داد و گفت: این دوره همزمان با دویست و شصتمین نمایشگاه کتاب استان از2 تا 8 شهریور ماه امسال با ارائه 30 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان در همدان دایر است.

وی با اشاره به اینکه  200 غرفه کتاب از ناشران سراسر کشور و استان در 3 سالن این نمایشگاه حضور دارند، بیان کرد: حدود 10 غرفه از این تعداد مربوط به ناشران استانی است و بیش از 500 ناشر سراسر کشور در این نمایشگاه جدیدترین کتاب‌های خود را در عناوین مختلف به نمایش و فروش می‌گذارند.

عبادی به برگزاری برنامه‌های جانبی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب، راه اندازی غرفه‌های، سرای قلم، پاسخگویی به مسائل دینی، غرفه عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، نقاشی و خوشنویسی، فرهنگ شهرستان‌ها و غیره از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

رعایت عدالت اجتماعی در برگزاری جشنواره‌ها در سایر نقاط استان

وی به برگزاری جشنواره‌های استانی در سایر نقاط استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون جشنواره استانی تئاتر در شهرستان نهاوند در حال برگزاری است ضمن اینکه در اوایل سال نیز جشنواره استانی هنرهای تجسمی نیز به میزبانی تویسرکان برگزار شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان همدان بر لزوم حمایت از هنرمندان و اهالی رسانه در همدان تأکید کرد و گفت: با بررسی شاخصه‌های فرهنگی برای ارتقاء زیرساخت های فرهنگی استان هدفگذاری و برنامه ریزی کردیم  به دنبال این هستیم تا همه مناطق همدان از زیر ساخت‌های فرهنگی برخوردار شوند.

عبادی با اشاره به برگزاری موفق کنسرت های موسیقی پاپ و کلاسیک در همدان گفت: به دنبال آسان سازی صدور مجوز برای فعالیت‌های فرهنگی هنری مثل برگزاری کنسرت های موسیقی سنتی و پاپ هستیم و تا کنون نیز هیچ گونه مجوزی لغو نشده است.

در حال رایزنی برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان چندین دوره در همدان برگزار شد اما به دلیل عدم پیگیری مسئولان و سایر مسائل این جشنواره به اصفهان بازگردانده شد که اکنون با تلاش مدیریت جدید استان و ارشاد در حال رایزنی برای بازگرداندن این جشنواره به همدان هستیم.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا همدان به عنوان پایلوت برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان مطرح شود.

اعلام آمادگی30 کشور برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

عبادی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا21 مهرماه امسال به میزبانی همدان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 30 کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و آثار خود را ارسال کردند که پس از بررسی‌ها انتخاب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پاسخ به سوال چند تن از خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف بیمه خبرنگاران و مشکلات رسانه ها گفت: در ماده 46 قانون مطبوعات بیمه خبرنگاران بر عهده مدیران مسئول گذاشته شده و بر این اساس در صورتی که مدیران تا سقف تعیین شده نسبت به بیمه خبرنگاران خود اقدام کنند دولت یارانه رسانه‌ها را پرداخت می‌کند.

ارتقاء کمی و کیفی کتابخانه های عمومی همدان بعد از مستقل شدن

وی با اشاره به اینکه از زمانی که نهاد کتابخانه‌های عمومی راه اندازی و به طور مستقل از ارشاد شروع به فعالیت کرد هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی ارتقاء یافت، گفت: تجهیزات و امکانات خوبی به کتابخانه‌ها اختصاص یافته و نیروهای تخصصی مشغول به کار شدند.

عبادی تصریح کرد: زیر ساخت های کتابخانه های همدان به دو برابر افزایش یافته و این نهاد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد با گذشته قابل قیاس نیست، ضمن اینکه استخدامی ها نیز به طور کامل بر اساس ضوابط قانونی انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر افزایش سرانه مطالعه در استان، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند یکی از راهکارهای جذب مردم به کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان