آخرین اخبار

3. شهريور 1393 - 21:55   |   کد مطلب: 15203
 معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور از راه‌اندازی شبکه تسهیل گران ازدواج در کمیته امداد خبرداد و گفت: فرهنگ ازدواج به موقوع و به هنگام از جمله اهداف راه‌اندازی این شبکه است.

به گزارش رودآور  به نقل از تسنیم، اکبر میرشکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امداد در حوزه فرهنگی یکی از اقدامات مهم، اساسی و تاثیرگذار است اظهار کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر شش کمیته امداد خدمات فرهنگی و آموزشی در قالب سه برنامه مجزا انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان از طیق تحصیل، افزود: در حال حاضر 40 هزار دانش‌آموز و 100 هزار نفر دانشجو شناسایی شده‌اند که خدمات فرهنگی دریافت می‌کنند و حداقل نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیز در طول سال تحصیلی ارائه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه مراقبت‌های تحصیلی و تربیتی از اقدامات دیگر این دستگاه است، تصریح کرد: 60 هزار نفر از افراد آموزش و پرورش به عنوان رابط فرهنگی مدارس دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد در مدارس را مورد حمایت قرار داده و مراقبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر سال از بین دانش‌آموزان تعدادی در آزمون‌های سراسری حائز رتبه‌های تک رقمی، دورقمی و سه رقمی می‌شوند، گفت: سال گذشته 100 نفز ار دانش‌آموزان زیر پوشش رتبه‌های تک، دو و سه رقمی کسب کرده و 740 نفر نیز به عنوان نخبه شناسایی شده‌اند که در طول سال علاوه بر خدمات معمول خدمات خاص نیز دریافت می‌کنند.

میرشکار عنوان کرد: 98 خوابگاه شبانه‌روزی در 98 نقطه محروم و کم بضاعت کشور با هدف استقرار دانش‌آموزانی که در روستاها از نبود امکانات تحصیلی رنج می‌برند، ایجاد شده است تا این قشر مجبور به ترک تحصیل نشوند.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی 72 هزار دانشجو از تعداد 100 هزار نفر دانشجور زیر پوشش کمیته امداد، در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی و کاربردی مشغول تحصیل هستند، گفت: 28 هزار نفر نیز در دانشگاه‌های سراسری مشغول تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 350 نفر دانشجوی مقطع دکتری تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: نشست‌های علمی و دانشجویی نیز برای دانشجوان برگزار می‌شود و دانشجویاناز خدمات مختلف فرهنگی و آموزشی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه 340 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان زیر پوشش کمیته امداد در بدنه نظام قرار گرفته‌اند، گفت: حدود 920 نفر از این دانشجویان نخبه هستند و 250 نفر نیز عضو بنیاد ملی نخبگان و 69 نفر را هم مخترعان تشکیل می دهند.

میرشکار با اشاره به طرح بازمهندسی کلان در حوزه آموزشی تصریح کرد: 747 نفر روحانی، 400 نفر مشاور و هزار نفر مربی به صورت افتخاری در کل کشور مسئولیت برنامه‌های آموزشی کمیته امداد را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در سال 89 تعداد 217 هزار بی سواد در کشور شناسایی شد، عنوان کرد: تا کنون 100 هزار نفر از این تعداد باسواد شده‌اند و در برنامه داریم که تا پایان امسال نیز 40 هزار نفر دیگر در کشور از این آمار باسواد شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 671 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای امدادی بهره‌مند شدند، اظهار کرد: تعداد 5 هزار و 342 نفر از  150 نفر از زنان مطلقه زیر پوشش کمیته امداد در کشور  سال گذشته با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای مجدد ازدواج کردند.

وی با شاره به طرح "حج فقرا" در زمینه اعزام مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه 500 هزار نفر مددجو داریم و بنا داریم که امسال 100 هزار نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم که هزینه هر فرد 300 هزار تومان است.

میرشکار از راه‌اندازی شبکه تسهیل‌گران ازدواج در کمیته امداد خبرداد و افزود: فرهنگ ازدواج به موقوع و به هنگام از جمله اهداف راه‌اندازی این شبکه است که در این راستا بسته‌های حمایتی ازدواج نیز برای افراد زیر پوشش دارای شرایط تعریف شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان