آخرین اخبار

11. شهريور 1393 - 22:52   |   کد مطلب: 15322
معاون مرکز پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: طرح شهاب (طرح شناسایی استعداد دانش آموزان در مدارس عادی)در سالجاری در 32 منطقه آموزشی کشور اجرایی می شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا ˈمحمد نستوهˈروز سه شنبه در آیین افتتاحیه بیست و دومین کنگره سراسری قرآنی مدارس سمپاد افزود: در سال های گذشته امکان شناسایی استعدادهای برتر در مدارس عادی وجود نداشت اما با اجرای این طرح می توان با شناسایی دانش آموزان از مدارس عادی استعدادهای موجود در این مدارس را نیز شناسایی کرد.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر مناسب برای شناسایی استعدادها در سایر مدارس بوده و و در سالجاری این طرح در مدارس ابتدایی انجام خواهد شد.

وی از تنظیم سند تربیتی استعدادهای برتر کشور خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای اجرای این طرح انجام شده و هم اکنون لوایح این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش است که امیدوار هستیم با تایید رییس جمهوری این طرح به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد:با اجرای این طرح اصول شناسایی استعدادهای برتر، هدایت و تربیت تغییر کرده و فعالیت ها سمت و سوی آینده نگارانه به خود خواهد گرفت.

نستوه عنوان کرد: برنامه های مرکز ملی استعدادهای درخشان به گونه ای تنظیم شده است که هم راستا با برنامه های وزارت آموزش و پرورش بوده و هیچگونه موازی کاری با معاونت پرورشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اردوی طلایه داران میراث فرهنگی برای استعدادهای درخشان نیز تنظیم شده است افزود: دانش آموزان مدارس سمپاد باید به گونه ای مورد تعلیم و تربیت قرار بگیرند تا از ایجاد هر گونه غرور کاذب در این افراد جلوگیری شده و از این هوش برای افزایش توانایی یادگیری استفاده شود.

معاون مرکز پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: برگزاری مسابقات قرآنی برای این دانش آموزان یکی از بهترین برنامه ها است که در سال های اخیر به علت کمبود اعتبارات با چالش های مختلفی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با این حال این مسابقات با قوت در حال اجرا بوده و تاثیر گذاری خوبی نیز در بین دانش آموزان داشته است.

بیست و دومین کنگره قرآنی مسابقات مدارس سمپاد کشور با حضور پنج استان گلستان، اردبیل، گیلان، مازندران و همدان با محور های مسابقه حفظ، حفظ ویژه، قرایت و معارف قرآنی از امروز در همدان آغاز شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان