آخرین اخبار

12. شهريور 1393 - 14:31   |   کد مطلب: 15327
سرپرست گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد:
رتبه هشتم دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مسابقات روبات پرنده هلند
از تعداد تیم های حاضر تنها ۱۳ تیم توانست به مرحله اصلی این رقابت راه یابند و از میان تیم راه یافته به رقابت اصلی IMAV تعداد ۴ تیم ایرانی دانشگاه‌های اصفهان، امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مسابقه حضور داشتند | این تیم شامل ۶ نفر با دو ربات بود و طراحی ربات‌ها نیز بر عهده اعضای گروه بود.

به گزارش رودآور به نقل از همدان پرس، سرپرست گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان از کسب رتبه هشتم در مسابقه IMAV  کشور هلند توسط تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد.

محمدمهدی شیرمحمدی اظهار داشت: مسابقات روبات پرنده هلند یا همان IMAV با حضور بیش از ۸۰ تیم و گروه‌های متخصص ربات‌های پرنده از سراسر جهان به میزبانی دانشگاه "دلف" یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی برگزار شد.

وی افزود: از تعداد تیم های حاضر تنها ۱۳ تیم توانست  به مرحله اصلی این رقابت راه یابند و از میان تیم راه یافته به رقابت اصلی IMAV تعداد ۴ تیم ایرانی دانشگاه‌های اصفهان، امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مسابقه حضور داشتند.

شیرمحمدی در خصوص ساختار مسابقه عنوان کرد: ربات‌ها باید بر فراز روستا پرواز می‌کردند و ضمن تصویربرداری و تولید نقشه روستا، با دید غیرمستقیم اپراتو، از پنجره و یا در ورودی خانه‌های روستایی شده و با تشخیص و شناسایی اشیاء و یا موجودات زنده و خواندن شماره خانه‌ها امتیاز کسب می‌کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارتش یکی از حامیان برگزاری مسابقه بود، ارتباط میان صنعت و دانشگاه در این مسابقه کاملاً مشهود بود.

سرپرست گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد رتبه هشتم مسابقه توسط تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد و اضافه کرد: این تیم شامل ۶ نفر با دو ربات بود و طراحی ربات‌ها نیز بر عهده اعضای گروه بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه تیم‌ها محدودیتی در تعداد ربات‌ها نداشتند، عنوان کرد: دانشگاه ملی سنگاپور با تیمی ۲۰ نفره و حدود ۱۰ ربات، مقام اول مسابقه را به خود اختصاص داد.

محمدمهدی شیرمحمدی افزود: تیم‌های رباتیک کشورهای آلمان و فرانسه نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این مسابقه قرار گرفتند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان