آخرین اخبار

12. شهريور 1393 - 22:02   |   کد مطلب: 15370
رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان همدان گفت: کشورهای های اروپایی خریداران خشکبار و کشمش تولیدی این استان هستند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا ˈداریوش سرمدیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خشکبار و کشمش تولیدی این استان به کشورهای انگلیس، آلمان، اسپانیا و اتریش صادر می شود.

وی همچنین با بیان اینکه 75 درصد صادرات کشاورزی این استان خشکبار، کشمش و سیب زمینی است اضافه کرد: عراق، افغانستان، آسیای میانه، کویت، خلیج فارس و روسیه مقاصد اصلی تولیدات کشاورزی استان همدان است.

وی در ادامه از افزایش سه درصدی ارزش دلاری صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری این استان خبر داد و گفت: ارزش49.5 میلیون دلاری صادرات کشاورزی این استان در سال گذشته به 51 میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته است.

سرمدی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان به لحاظ وزنی چهار درصد کاهش یافته است افزود: میزان صادرات سال گذشته استان 40 هزار و 113 تن بوده که امسال به 41 هزار و 672 تن کاهش یافته است.

رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان همدان از تقویت بورس کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش واسطه ها خبر داد و گفت: 60 هزار تن ظرفیت انباری و سردخانه ای در استان برای فعالیت در این بخش به بورس کالای ایران برای ارزیابی کارشناسی معرفی شده است.

سرمدی افزود: استان همدان در سال 94 در بحث بورس سیب زمینی جزو استان های پایلوت کشور می شود.

استان همدان دارای 700 هزار هکتار اراضی زراعی و 68 هزار هکتار باغ است و سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان