آخرین اخبار

13. شهريور 1393 - 9:16   |   کد مطلب: 15403
در حالی که همه تیم‌های مدعی صعود به لیگ دسته یک تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرده اند و نفرات مورد نظر خود را در اختیار گرفته اند الوند مثل توپ فوتبال این دست و آن دست می‌شود.

به گزارش  رودآور به نقل از تسنیم، در سال 1389 باشگاه فوتبال پاس همدان امتیاز تیم فوتبال شهرداری همدان را در رقابت‌های فوتبال دسته دوم باشگاه‌های ایران جام آزادگان 2 خریداری کرد و این تیم را به عنوان تیم دوم باشگاه فوتبال پاس همدان راهی این رقابت‌ها کرد اما پس از یک سال حضور در این لیگ و کسب رتبه هشتم جدول رده‌بندی لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران در سال 90 در حمایت از اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی امتیاز این تیم را به بهرام یدی و علی سیفی زارعی دو تن از پیشکسوتان فوتبال استان همدان واگذار کرد.

مالکین باشگاه پاس نوین همدان اصل تیم داری خود را بر بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های فوتبال همدان گذاشتند تا اینکه این تیم سرانجام به لیگ دسته یک صعود کرد و پس از این بازی‌ها نام این تیم به تیم فوتبال الوند همدان تغییر یافت، نامی که خود هواداران تیم در نظر سنجی باشگاه برای آن انتخاب کردند.

این تیم در اولین حضورش در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه ایران جام آزادگان درخشش خوبی داشت و تا هفته‌های پایانی در صدر جدول رده بندی گروه الف این رقابت ها جا داشت اما در نهایت نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

در سال دوم حضور الوند سیفی زارعی یکی از مالکان این تیم قید تیم داری را زد و سهام خود را به بهرام یدی فروخت تا یدی همه کاره باشگاه الوند شود اما انگار سال دوم برای الوند زیاد خوش یمن نبود و این تیم در پایان فصل به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

پس از سقوط این تیم حرف‌های زیادی برای ادامه کار این تیم به میان آمد تا اینکه یدی مالک این تیم با حکم استاندار همدان مدیرعامل باشگاه پاس شد تا دیگر رغبتی برای تیم داری الوند نداشته باشد.

پس از سقوط الوند یک روز از شهرداری همدان به عنوان مالک جدید  تیم یاد می‌شد و فردا نام تیم های چون سپید رود و یک تیمی از اسلام شهر به میان می آمد.

ابتدا عنوان شد بهرام یدی مالک باشگاه می خواهد قید تیمداری را بزند و می خواهد تیم را به خارج از استان واگذار کند و حتی نام دو تیم از تهران و رشت نیز به میان آمد اما یدی با تصمیم مدیران استانی از تصمیم خود منصرف شد و تیم را به فردی به نام حسین دائمی که ساکن کانادا بود واگذار کرد.

بعد از چراغ دائمی سرپرست و سرمربی این تیم نیز معرفی شدند و تمرینات آماده سازی الوندآغاز شد اما گویی اینکه در این تیم تنها چیزی که مهم نیست سرنوشت و هم چنین خواست هواداران تیم است!

ابتدا همه چی به خوبی و خوشی پیش می رفت و همه انتظار داشتن زوج یدی و دائمی بتواند الوند را به لیگ دسته یک بازگرداند تا اینکه اختلاف‌ها بین یدی و دائمی بالا گرفت و دائمی نیز قید تیم داری را به کل زد و به کانادا بازگشت.

بعد از رفتن دائمی نامی از کسی برده نشد اما گفته می‌شود در خفا یکی از دوستان مجید بیگم جانی سرمربی تیم الوند را خریداری کرده است اما این فرد نیز انگار از خرید الوند پشیمان می شود تا همچنان این تیم مردمی بلا تکلیف بماند.

مالک الوند در این‌باره  می‌گوید: برخی در همدان نمی گذارند برنامه ها و کارها رو اصول پیش برود و بعد از واگذاری الوند به دائمی عده ایی زیر پای او نشستند و نظر او را برای تیم داری به کل عوض کردند.

وی افزود: در حال بررسی پیشنهادات مختلف برای واگذاری الوند هستیم ضمن آنکه دیگر فرصت زیادی هم نداریم.

یدی در پاسخ به این سوال که مگر شما اعلام نکرده بودید با دائمی رفیق چندین ساله هستید پس چرا آن مصاحبه ها بوجود آمد گفت: رفاقت من یک نوع ظاهر سازی از سوی سرمربی تیم بود وگرنه من اصلا دائمی را نمی‌شناختم.

اما سرپرست فعلی  الوند دیگری دارد و می گوید: تمرینات الوند ادامه دارد و تنها سه روز تمرینات تعطیل بود که بعد از سه روز تعطیلی که برای بازیکنان در نظر گرفته شده دور جدید تمرینات از چهارشنبه 12 شهریور ماه آغاز می شود و مشکلی از این بابت نداریم.

وی افزود: تیم فوتبال الوند همدان تمرینات خود را از روز 23 مرداد با تست‌گیری آغاز کرده و با گزینش  بازیکنان مورد نظر از امروز وارد فاز جدید تمرینی خود می‌شود.

فرشید گل‌محمدی اظهار کرد: بعد از حضور چندین بازیکنان آماتور و نیمه‌ حرفه‌ای سرانجام کادرفنی با 29 بازیکن را انتخاب و تمرینات بدنسازی و هوازی و همچنین کار تاکتیکی خود را آغاز کردند.

سرپرست تیم الوند همدان تصریح کرد: بعد از انجام حدود 20 جلسه تمرینی که به صورت صبح و عصر در ورزشگاه‌های سعیدیه و مفتح پیگیری شد بنا بر تصمیم مدیریت و کادر فنی تیم الوند سه روز تمرینات تعطیل تا ضمن استراحت، بازیکنان غیربومی بتوانند وسایل لازم را برای حضور بلندمدت در همدان از شهرهای محل سکونت به همدان بیاورند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌های زیادی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم الوند اعلام آمادگی کرده‌اند که با تصمیم کادرفنی تیم بهترین پیشنهادات را بررسی و در هفته آینده و قبل از مسابقه جام حذفی برابر گل گهر سیرجان چند بازی تدارکاتی و دوستانه برگزار خواهیم کرد.

سرپرست تیم الوند همدان افزود: تا قبل از 26 شهریور و حضور در جام حذفی در مدت باقی مانده چهار یا پنج مسابقه دوستانه در نظر گرفته شده است که زمان و نام تیم‌ها از طریق سایت رسمی باشگاه در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود.

به راستی در الوندچه می‌گذرد، همه بازیکنان این تیم به تیم های دیگر رفته اند! الوندزمان را از دست می دهد و چه بسا اگر همین امروز هم بهترین مدیر عامل و مالک را انتخاب کند چه بسا نتواند در بازار نقل و انتقالات مهره‌های مورد دلخواه را به خدمت بگیرد، خلاصه اینکه این روزها الونداز این مالک به آن مربی مالک پاس می شود و گویی الوند بچه سر راهی فوتبال استان است و سر نخواستن این تیم این روزها دعواست.

این اتفاقات در حالی رقم می خورد که گروه بندی مسابقات لیگ دسته دوم نیز مشخص شده است و الوند برای صعود به لیگ دسته یک کار بسیار سختی را پیش رو دارد.

در گروه چهارم لیگ دسته دوم کشور تیم‌های هم‌گروهی با تیم الوند سه تیم از شمال کشور یعنی تیم‌های خونه به خونه مازندران، شهرداری جویبار و سپیدرود رشت خواهند بود، گهر دورود لرستان، بهمن شیراز و شهرداری دزفول دیگر تیم‌های این گروه هستند ضمن اینکه سه تیم از استان‌های خراسان شمالی، زنجان و سمنان که نام آنها مشخص نیست در این گروه کنار الوند رقابت می‌کنند که از 14 مهر 93 باید به مصاف هم بروند.

در هر صورت امیدواریم تکلیف این تیم هر چه سریعتر مشخص شود و این تیمی که طرفدران بی شماری در همدان دارد از این بلا تکلیفی خارج شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان